A felmérést májusban végezték személyes beszélgetések formájában, a 27 európai uniós tagállamban összesen 26.641 embert kérdeztek meg.
A jelenlegi problémák megnevezésénél kiderül, hogy Magyarországon az uniós 48, valamint 40 százalékos átlagánál jobban foglalkoztatja az embereket a munkanélküliség kérdése és a gazdasági helyzet. Ugyanakkor a 27 tagállam válaszainak összesítése is azt mutatja, hogy ezek miatt a kérdések, valamint a növekvő árak miatt aggódnak leginkább az emberek.
Arra a kérdésre, hogy melyek azok a problémák, amelyekkel személyesen szembe kell nézniük a megkérdezetteknek, a magyarok 57 százaléka említette a növekvő árakat, 28 százalék pedig a gazdasági helyzetet. Utóbbi megközelíti a 25 százalékos uniós átlagot, ugyanakkor az az uniós polgároknak csak átlagosan 38 százaléka aggódik az infláció miatt.
A magyar megkérdezettek csupán 4 százaléka ítéli teljesen jónak az ország jelenlegi gazdasági helyzetét, míg a többiek szerint az teljesen rossz. Az uniós átlag a "teljesen jó" válaszok tekintetében 22 százalék, 77 százalék pedig úgy véli, hogy teljesen rossz a gazdaság helyzete.
A magyarországi válaszadók 32 százaléka vár javulást a gazdasági helyzetben egy éven belül, 41 százalék szerint nem változik a helyzet, a megkérdezettek negyede szerint pedig rosszabb lesz. A javulást illetően az uniós átlag kissé pesszimistább: csak 24 százalék vár javulást, míg 35 százalék szerint változatlan marad a helyzet, 36 százalék pedig romlást vár.
A felmérésből az is kiderül, hogy az európaiak 75 százaléka úgy gondolja, hogy az Európai Unió tagállamai között erősebbnek kell lennie a gazdasági és pénzügyi szakpolitikák koordinálásának ahhoz, hogy hatékonyabban lehessen felvenni a harcot a gazdasági válsággal szemben. Az európaiak 72 százaléka támogatja, hogy az EU szigorúbb felügyeletet gyakoroljon a legfontosabb nemzetközi pénzügyi csoportok tevékenysége felett. Ez a 2009-es őszi Eurobarométerhez viszonyítva négy százalékpontos növekedés - olvasható a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.