Az idegenforgalmi főszezon közepén kezdett sztrájk miatt majdnem megbénult az ország; napokig szinte sehol nem lehetett tankolni, és lassan az élelmiszer is elfogyott az üzletek polcairól. Vasárnap végül a sofőrök szakszervezete egy maratoni, hat órás tárgyalás végén tartott szavazáson szűk többséggel úgy határozott, hogy felfüggesztik a sztrájkot, és hétfő reggel 7 órakor valamennyi szakszervezeti tag munkába áll.
Vasárnap már többen a volán mögött voltak, engedelmeskedve a kormány korábban hozott rendeletének, amellyel munkavégzésre kötelezte a romlandó élelmiszert és üzemanyagot szállító fuvarozókat. A hétvégén az athéni vezetés a hadsereget is bevetette, hogy biztosítsa egyebek között a kórházak, repülőterek és kikötők üzemanyag-ellátását, a rendőrség közreműködésével pedig a töltőállomások közel felében sikerült helyreállítani az ellátást a fővárosban és Szalonikiben, az ország második legnagyobb városában.
A kormány és a szakszervezet között egy törvénytervezet miatt alakult ki konfliktus. A javaslat értelmében a teherautóra érvényes jogosítvánnyal rendelkezők szabadon juthatnak közúti fuvarozási engedélyhez. Az egymást követő görög kormányok az ötvenes évektől kezdve jutalomként osztogatták az iparűzési engedélyt erre a tevékenységre híveiknek. 1971-től azonban a hatóságok egyetlen új engedélyt sem adtak ki, a vállalakozók így egymás között kezdtek kereskedni az engedélyekkel, amelyek ára a teherautó méretétől függően a 300 ezer eurót is elérheti.
A reformot az Európai Unió (EU) és a Nemzetközi Valutaalap (IMF) nyomására határozta el Athén, a fuvarozók pedig attól tartanak, hogy egy csapásra értékét veszti a százezer eurós nagyságrendű befektetés, amellyel beléptek az ágazatba. A kormány vasárnap hangsúlyozta, hogy a szakma liberalizálásából nem enged, és hasonlóan kemény fellépés várható, ha a szakszervezet folytatja a munkabeszüntetést. A szocialista vezetésű kormány ugyanakkor kompenzációt helyezett kilátásba a fuvarozók számára.
A súlyos adósságválsággal küzdő országot 110 milliárd eurós hitellel támogató EU és IMF az úgynevezett zárt szakmák megnyitását várja el a görög vezetéstől. A teherautósofőr mellett ilyen foglalkozás még a taxisofőr, az építész és a könyvelő is. A kormány várhatóan szeptemberben terjeszti javaslatát a törvényhozás elé.
Az előző hétfőn kezdett sztrájk miatt turisták tízezrei - köztük magyarok is - az országban rekedtek. A több mint ezer görög sziget és a külvilág közti kapcsolatot jelentő kompok közül sok napokig a kikötőkben vesztegelt, több száz turista egyszerűen az út mentén hagyta bérelt autóját, amikor kifogyott a benzin, nyaralók tömegei pedig kempingekben, szállodákban, motelekben várták, hogy kinyissanak a benzinkutak és tovább tudjanak utazni saját kocsijukkal, lakóautójukkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.