A 14-19 év közötti középiskolások körében végzett felmérés a fiatalok gazdasági ismereteit vizsgálta. A kutatás keretében a diákoknak tizennégy pénzügyi alapfogalmat kellett megmagyarázniuk és vizsgálta a fiatalok adózással és a gazdasághoz való viszonyulásukat, továbbá a bankok szerepéről kérdezték a résztvevőket és, hogy mit tartanak fontosnak vagy előnyösnek az anyagi siker eléréséhez.
A Családi Kasszasikerek Program keretében készült Családi Kassza Index első eredményei azt mutatják, hogy a fiatalok átlagosan 77 százaléka tájékozatlan a pénzügyi fogalmakkal kapcsolatban, csupán 16 százalékuk írta körül pontosan a gazdasági fogalmakat, 7 százalékuk pedig nagyjából van tisztában azok tartalmával. A legtöbben a „HUF” és az „infláció” jelentését ismerték, kevesen tudták viszont megmondani a THM, a lízing, a betéti kamat és a betétkártya jelentését. A megkérdezettek közül mindössze egyetlen diák tudta értelmezni a „portfolió” kifejezést.
A bankok feladatainak meghatározása ugyancsak nehézségekbe ütközött, mindössze 8-8 százalékuk tudott helyes választ adni arra a kérdésre, hogy mivel foglalkozik a Nemzeti Bank, és mi a szerepe a kereskedelmi bankoknak az ország gazdaságában.
A megkérdezettek 34 százaléka egyetért azzal, hogy az adófizetés közös érdek, a válaszadók fele szerint az adócsalók minden állampolgárt egyaránt megkárosítanak. A vizsgálat eredményei azonban rámutatnak, hogy a megkérdezett diákoknak csak közel egyharmada szerint egyértelműen bölcs dolog a nyugdíj-előtakarékosság, és mindössze 2 százalékuk gondolja, hogy jó megoldás hitelt felvenni. A kutatás szerint az anyagi siker szempontjából a fiatalok leginkább a munkát és az szorgalmat érzik fontosnak, de a pénzzel való „ügyes bánásmódot” is elengedhetetlennek tartják az érvényesüléshez.
A diákok gazdasági ismereteiről készített felmérés első eredményei megdöbbentőek annak ellenére, hogy a válaszadók többsége 4-es, 5-ös tanulmányi átlagú hallgató, mondta el a kutatás vezetője Dr. Czakó Ágnes. A tervek szerint évente szeretnék évente megismételni a felmérést, melyhez hasonló kutatás nem készült az elmúlt években. A gazdasági ismeretek hiánya elsősorban a lakosság számára hordoz veszélyeket, azonban a pénzintézetek is csak úgy tudnak hosszú távon sikereket elérni, ügyfeleik racionális döntéseket hoznak a pénzügyi szolgáltatások igénybevételekor Tóth Andrea, a Provident Pénzügyi Zrt. kommunikációs főosztályvezetője szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.