Julian Cribb egyetemi tanár most megjelent új kötetében azt állítja, hogy katasztrofális élelmiszer válság elé néz a világ az évszázad közepén. A számításai szerint a 2050-es évekre 9,2 milliárd főre emelkedik a Föld lakossága, az élelmiszerek iránti igény pedig a duplájára nő, így nem áll majd rendelkezésre elég élelem ahhoz, hogy ellássa az emberiséget.
A professzor a TIME szerint igen sötét képet fest a jövőről; éhséglázadásokat és rohamosan növekvő élelmiszerárakat helyez kilátásba, emellett meglátása szerint a vízhiány hatására a kevésbé termények földek a jelenleginél is kevesebb terményt adnak majd.
A fejlett országok jelenleg Mexikóban tárgyalnak a klímaváltozásról. Éles ellentétek húzódnak közöttük a kibocsátási kvóták kapcsán. Kanada, Japán és Oroszország közölte: nem hajlandó újabb, az üvegházhatású gázok kibocsátását korlátozó intézkedések végrehajtására, miután a Kiotói Egyezmény 2012-ben hatályát veszti. Az ENSZ illetékesei szerint a fejlődő országok teljes egységben lépnek fel annak érdekében, hogy a fejlett államok új stratégiát dolgozzanak ki a kibocsátások csökkentésére. Christiana Figueres klímaügyi megbízott közölte: a nézeteltérések csökkentik az új, az Egyesült Államokat is magába foglaló klíma megállapodás elfogadását.
Az élelmiszer helyzet egyébként jelenleg is válságos: az ENSZ jelentése szerint két éve nem látott magasságba szökött fel az élelmiszer árindex. Az adatok szerint számos alapvető élelmiszer ára erőteljes növekszik. Az ENSZ adatai szerint a gabonafélék ára 57 százalékkal, a rizsé 45 százalékkal, a cukoré 55 százalékkal emelkedett az elmúlt hat hónapban, a szójabab pedig 16 éve nem látott magas áron kel el.
Robert Zoellick , a Világbank elnöke pár napja úgy nyilatkozott: számos országban növekvő aggodalommal figyelik az áremelkedést, az élelmiszerpiacon egyre nagyobb a bizonytalanság. Számos szakértő attól tart, hogy megismétlődik a 2008-as jelenés, amikor is a magas energiaárak hasonló élelmiszerár robbanást idéztek elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.