A korrupció leginkább Európában volt érzékelhető, ahol a megkérdezett emberek 73 százaléka vélte úgy, hogy romlott a helyzet. De nem maradt le nagyon Európától Észak-Amerika sem, ahol a megkérdezettek 67 százaléka vélekedett úgy, hogy a korrupció kiterjedtebb jelenleg, mint korábban.
A TI szerint globálisan a válaszadók csaknem 80 százaléka látta úgy, hogy a politikai pártok a legkorruptabbak. "A pénzügyi válság következménye továbbra is negatívan hat ki az emberek korrupciót illető véleményére, különösen Európában és Észak-Amerikában" - fejtegette Huguette Labelle, a TI elnöke a Deutsche Welle tudósítása szerint.
A felmérés szerint tízből heten jelentenék, ha korrupciót tapasztalnak, igaz, ez a szám a felére csökken abban az esetben, ha a megkérdezett is érintett az ügyben. Kiderült az is, hogy a fiatalok és az alacsony keresetűek a leginkább kitettek: az alacsony fizetésből érők kétszer akkora eséllyel fizetnek kenőpénzt, mint a jobb módúak.
A jelentés arra is kitér, hogy az elmúlt évben a globálisan megkérdezettek 25 százaléka fizetett már kenőpénzt valamely intézménynek, nemzetközi szinten a rendőrség lefizetése a legjellemzőbb. A TI adatai szerint a rendőröknek fizetett kenőpénzek összege csaknem megkétszereződött 2006 óta. De a kenőpénzt elfogadó intézmények toplistájának élén szerepelt az egészségügyi, és az oktatási szektor, valamint az adóhatóság is.
A magyarok háromnegyede szerint tovább nőtt a korrupció és ők maguk is több kenőpénzt fizettek. Az eredmények szerint Magyarországon a megkérdezettek 75 százaléka véli úgy, hogy az elmúlt három évben nőtt a korrupció az országban. Ez egész Európában a második legrosszabb arány, nálunk csak Románia vélekedett lesújtóbban. A felmérés kimutatta, hogy hazánkban a pártokat tarják legkorruptabbnak, őket az üzleti szektor képviselői követik. A bizalom hiányát jelzi, hogy Magyarországon az üzleti szektort az európai átlagnál lényegesebben korruptabbnak ítélik meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.