BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Economist: Ki nem tudja, hogy elszúrták a médiatörvényt?

A The Economist bloggere ma délután ismét kommentárt ír a magyar kormány tagjai által rendezett sajtóbeszélgetésről, ahol „egy miniszter azt mondta, hogy el..ták a médiatörvényt”. Utóbb Fellegi Tamás nyilvánosan beismerte, hogy tőle származik a megjegyzés, de azt állította, hogy az a jogszabály kommunikációjára és nem magára a törvényre vonatkozik.

A The Economist szerzője azért ragadott ismét billentyűzetet, mert korábbi bejegyzése némi vihart kavart a magyar közéletben. A cikkíró ugyanis említi, hogy egy miniszter a külföldi sajtó munkatársaival folytatott vacsora közben elismerte, hogy a kormány el..ta a médiatörvényt („OK, we fucked it up) – hangzott az eredeti szöveg.

A publicista nem nevezte meg, melyik miniszterről van szó, de Fellegi Tamás a hír megjelentét követően elmondta az origonak és később a The Economist szerzőjének is, hogy nem a médiatörvényre, hanem annak időzítésére és kommunikációjára gondolt az inkriminált megjegyzésben.

A szerző legfrissebb bejegyzésében úgy fogalmaz: tekintve, hogy mekkora felháborodást váltott ki a médiatörvény, nincs szükség bennfentes forrásra ahhoz, hogy tudjuk: mind az időzítést, mind a tartalmat illetően elszúrta a médiatörvényt a kormány. A The Economist szerzője szerint a miniszternek – akit továbbra sem nevez meg – nem kell aggódnia őszintsége miatt, hiszen más tárcavezetők is tettek hasonló beismeréseket magánbeszélgetések során és maga a miniszterelnök is kijelentette, hogy vétettek taktikai hibákat ezen a téren, az EU-elnökség pedig rosszul kezdődött.

A blogger hozzáteszi: jó látni, hogy a kormányon belül is folynak viták ezen a téren, és sajnálatos, hogy Magyarország demokratikus értékeivel kapcsolatban éppen akkor merülnek fel kételyek, amikor európai szinten is fontos szerepet tölt be a politikában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.