A cél teljesítéséhez szükséges lépéseket októberben véglegesíti a kabinet. A bejelentést komoly vita előzte meg, ugyanis George Osborne pénzügyminiszter, illetve a közlekedési tárca vezetője – az üzleti élet több szereplőjéhez hasonlóan – úgy vélte: a vállalás komoly versenyhátrányt okozhat a brit gazdaságnak. Kompromisszumos megoldásként a vállalás részéve tették azt, hogy a kormány 2014-ben felülvizsgálja a célkitűzést, annak függvényében, hogy az EU-ban miként alakulnak az emissziócsökkentési célok.
A jelenlegi, kötelező érvényű uniós célkitűzés azt mondja ki, hogy az EU-ban 2020-ra 20 százalékkal kell csökkennie az emissziónak az 1990-es szinthez képest. Chris Huhne szerint a brit vállalás elősegítheti, hogy az unióban megegyezés szülessen arról, a 2020-as vállalás 30 százalékra nőjön. A londoni bejelentést ebből adódóan lelkesen üdvözölte Connie Hedegaard, az EU klímaügyi biztosa.
Korábban London mellett Párizs és Berlin is a mellett érvelt, hogy az EU növelje 30 százalékra a 2020-ra vonatkozó kibocsátáscsökkentés mértékét. Ezzel szemben más tagállamok – köztük a következő fél évben az uniós elnökséget ellátó Lengyelország – csak akkor támogatnák e cél kitűzését, ha az EU-n kívüli más fejlett országok is ekkora mértékű vállalást tennének.
Cameron döntött
A kormányon belüli viták erősségét jelzi, hogy sajtóértesülések szerint végül David Cameron kormányfő szava döntött abban, hogy az ambiciózus vállalást elfogadja a kabinet. A miniszterelnök nem hátrálhatott ki az ügy mögül, ugyanis a tavalyi választási kampányban arra tett ígéretet, hogy a „legzöldebb” brit kormányt vezeti majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.