A dokumentum szerint a tanári szakokra jelentkezők számának folyamatos csökkenése mögött a bolognai vagy osztott tanárképzés rendszere áll, vagyis a hároméves alapoktatásra épülő kétéves mesterképzés rendszere a fő oka a diákok érdektelenségének.
Ezért a jövőben az általános iskolai tanárokat főiskolákon 4 plusz 1 éves, a középiskolai tanárokat pedig 5 plusz 1 éves képzés keretében oktatják majd. A tervezet melléklete szerint az olyan fontosabb közismereti tárgyakat, mint például a matematika, fizika, történelem vagy a magyar, csak osztatlan képzésben lehetne tanulni, ám bizonyos szakokat továbbra is lehetne osztott formában elvégezni.
A korábbi rendszerhez hasonlóan a szakmai tervezetben foglaltak szerint visszaállna a kétszakos képzés is, a hallgatóknak már az oktatás megkezdésekor két szakot kellene választaniuk. Ez a két szak a képzésben egyforma kreditszámmal szerepelne. Ezenfelül csak harmadik szakként lehetne választani az olyan – kisebb súlyúnak nevezett – tárgyakat, mint a környezetismeret, a filozófia, a kommunikáció vagy a művészettörténet.
A tervezet szerint nincs szükség az óvodapedagógusi és a tanítói képzésben lényeges változtatásra, ám az anyag kilátásba helyezi a pedagógusképző főiskolák feltámasztását, amelyek ezeket a képzéseket az általános iskolai tanárképzéssel együtt vállalnák fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.