Az Országos Útügyi Vállalat (CNADNR) novemberben az építési munkálatok késésére és egyéb szabálytalanságokra hivatkozva felbontotta a magyar határ és Arad között épülő autópálya-szakasz kivitelezési szerződését, amelyet tavaly kötött a Iordache tulajdonában lévő Romstrade körül szerveződött portugál-román konzorciummal.
Az eltelt egy év alatt a munkálatok alig 20 százalékát végezték el a tervezett 70 százalék helyett, az Európai Bizottság pedig ennek az autópálya-szerződésnek a közbeszerzési szabálytalanságai miatt függesztette fel júliusban a romániai Közlekedési Operatív Program (POS-T) finanszírozását.
A gyanú szerint Iordache öt és fél millió eurót sikkasztott el a dél-erdélyi autópálya építésére kiutalt pénzből és azt olyan adósságok törlesztésére, illetve olyan beszerzésekre fordította, amelyeknek semmi közük sincs a 85 százalékban uniós forrásokból finanszírozott sztrádaépítési szerződéshez.
A Gandul című napilap tudni véli, hogy Iordache az autópályára szánt pénzből vásárolt egy újabb Boeing 737-es repülőgépet az általa működtetett Blue Air fapados légitársaság számára és több telket egy Bukaresttől húsz kilométernyire lévő község területén, ahol repülőteret szándékozott építeni.
A Iordache által ellenőrzött Romstrade volt a legnagyobb román útépítő cég 2009-ben, több mint negyedmilliárd eurós forgalommal és 31 millió eurós profittal. A cég tavaly már csak 134 millió eurós forgalmat bonyolított le és 2,6 millió eurós profitot jelentett be. A Romstradenak több mint 1500 alkalmazottja van. A cég augusztusban 23 romániai útépítésen dolgozott.
A Iordache vagyonát tavaly 150 millió euróra becsülték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.