A minisztérium a kialakult gyakorlat szerint a parlamenti irományokat hivatalosan papíron, miniszteri aláírással ellátva juttatja el a kérdező képviselőhöz írta lapunknak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A tárca egyidejűleg a kinyomtatott és az elektronikus formában rögzített változatot is megküldi az Országgyűlés Hivatalának. Kiemelték, hogy a parlamenti honlapon közzétett pdf fájlokat nem a tárca készítette. A minisztérium által megküldött anyagok jobb minőségűek, minden részletükben olvashatók voltak.
Lapunk jelzésére Parlament Sajtószolgálata közölte, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által megküldött K/9605-ös irományszámú írásbeli válasz szkennelésekor technikai hiba történt. A dokumentumot az Országgyűlés honlapján a Hivatal lecserélte, a hibát az iromány adatlapjának megjegyzés rovatában rögzítette. A technikai hibáért valamennyi érintettől elnézést kérnek.
Az NFM közlése szerint az Országgyűlés Hivatala a papír alapú verziót érkeztető jelzéssel látja el, és ezután szkenneli be. Az így előállt dokumentumok minősége joggal kifogásolható – írta lapunknak a tárca. A minisztérium jelzi a problémát az Országgyűlés Hivatalánál, a fekete vagy nehezen olvasható oldalak ismételt bevitelét, elvárható minőségű megosztását kezdeményezi. Az eset tanulságaira figyelemmel, a hasonló félreértések elkerülése érdekében a tárca áttekinti az adatok rendszerezettebb formában történő bekérésének lehetőségeit. A tárca úgy véli, hogy adatszolgáltatóként így a hibákért nem okolhatóak. (A több minisztérium adatszolgáltatásban egyébként lapunk nem talált hasonlóan olvashatatlan pdf oldalakat.)
A tárca azt is jelezte, hogy összesen több mint 300 gazdasági társaság és háttérintézmény felügyeletét látja el. A hivatkozotthoz hasonló
megkeresések megválaszolása érdekében e kiterjedt körtől kell összegyűjteni az alapos tájékoztatáshoz szükséges adatokat. Az esetek döntő többségében az információkérés nem közvetlenül, hanem a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Fejlesztési Bank Zrt. vagy Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. útján történik. Az adatok beérkeztetése a törvényes válaszadási határidő betartásával megoldható. Áttekinthetőbb rendszerezésük azonban a számos különböző helyen eltérő módon nyilvántartott és más-más szerkezetben továbbított adat összefésülését igényelné, ami legfeljebb késedelmesen lenne teljesíthető.
A tárca azt is közölte, hogy a tárca nevéhez kapcsolt forintösszegnek csupán elenyésző töredéke takarja az NFM saját beszerzéseit. A válaszban hivatkozott vállalatok többnyire ugyanis nem tartoznak a beszerzési korlátozásokat elrendelő kormányhatározatok hatálya alá. A fejlesztési minisztérium számol be a központi közigazgatás beszerzéseiről gondoskodó Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság vásárlásairól is.
A megbízási szerződések kapcsán a tárca jelezte, hogy a központi közbeszerzés ellenőrzéséért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium technikai bonyolítói szerepben indította el a stratégiai döntés-előkészítési szolgáltatások beszerzését célzó eljárást. A tárca végül a korábbi kormányzati időszakokban hasonló feladatokra elköltött összegeknél jelentősen olcsóbban kötött keretszerződést. A megbízás alapján nemcsak bármely társminisztérium, hanem számos más kormányzati szerv is igénybe veheti a nyertes ajánlattevő szolgáltatásait.
Cikkünkben megemlítettük azt, hogy például egy, a nemzetközi választottbírósági eljárásban a magyar államot képviselő fél 2,4 milliárdos megbízást kapott. A tárca szerint a speciális szakértelemmel, komoly tapasztalattal rendelkező, nemzetközi irodahálózatot működtető partner megbízása kétségkívül költséges, ugyanakkor bizonyítottan megéri az árát. Közreműködésükkel ugyanis már most a 2,4 milliárd forintos kiadás többszörösét takarította meg a magyar adófizetőknek a minisztérium.
A tárca szerint csak a lezárt eljárásban több mint 30 millió USD (jelenlegi árfolyamon közel 6,5 milliárd forint) kárigény megfizetése terhelhette volna a hazai költségvetést. A tárca lapunknak hangsúlyozta, hogy a továbbiakban is a kormányzati takarékossági törekvéseknek megfelelően működik, kizárólag indokolt beszerzésekre költ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.