A felmérés szerint a 2011-ben végzett hallgatók 43 százaléka már az abszolutórium megszerzésekor rendelkezett főállású munkaviszonnyal. A végzéskor még főállással nem rendelkező hallgatóknak a záróvizsga letételét követően átlagosan 3,5 hónapra volt szükségük a sikeres elhelyezkedéshez: a megkérdezettek 36 százaléka 1 hónapon belül, 58 százaléka 4 hónap alatt talált magának munkát.
A legnépszerűbb elhelyezkedési mód
A frissdiplomások a legtöbb esetben (44 százalék) a megszokott úton, azaz álláshirdetésre való jelentkezés útján helyezkednek el. Személyes ismeretség révén a megkérdezettek ötöde tudott munkát találni. Jól járhatnak azok, akik korábbi szakmai gyakorlati helyükön jól teljesítenek: ezt bizonyítja, hogy a megkérdezettek 11 százalékát alkalmazták ezeknél a cégeknél.
A megkérdezettek 83 százaléka jelenleg alkalmazottként dolgozik. Az alkalmazottak többsége beosztott diplomás (67 százalék), míg 10 százalékuk közép-, 8 százalékuk alsóvezető. Felsővezetőként a válaszadók 2 százaléka dolgozik, 14 százalék pedig nem diplomás beosztott pozícióban van.
Ami az érvényesüléshez leginkább szükséges
A kutatásba bevont öregdiákok vélekedése szerint a munkaerő-piaci érvényesüléshez az elhelyezkedés során elsősorban jó nyelvtudás, jó kommunikációs készség és az önálló munkavégzés készsége szükséges. A diploma minősítését, a külföldi tapasztalatot vagy az elméleti felkészültséget ezzel szemben a munkáltatók a megkérdezettek szerint kevésbé veszik figyelembe.
Többségükben elégedett munkavállalók a frissdiplomások
A felmérésbe bevont öregdiákok a jelenlegi munkájukkal kapcsolatban inkább elégedettnek mutatkoztak. Munkahelyük szakmai, tartalmi és tárgyi körülményeivel voltak a leginkább elégedettek, de a munka személyi körülményeivel kapcsolatban is alapvetően pozitív válaszok születtek. A fizetésre és juttatásokra vonatkozó kérdésekből kiderült, hogy a volt BGF-es hallgatók jelenlegi nettó átlagkeresete 224 ezer forint körül alakult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.