Egyelőre a rendőrség is tanácstalan, hogy mi lehet a hirtelen romlás oka. A hétvégén mindenesetre megismétlik a sikeres húsvéti országos közlekedési akciót.
Húsvétkor ugyanis csupán egyetlen halálos baleset történt az ország útjain, egy motoros egy éles kanyarban kisodródott, és fának csapódott. Összességében azonban egy átlagos hétvégéhez képest biztonságosak voltak az utak. Az első negyedév drasztikus romlására azonban egyelőre a rendőrség sem talál magyarázatot. Ha csak azt nem, hogy tavaly még március közepén is havazott, az idén pedig szinte nem is volt tél, emiatt többen közlekedtek az utakon, ami óhatatlanul több balesettel is jár - olvasható a Népszabadság cikkében.
Óberling József ezredes, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője szerint három hónap adataiból még nem lehet és nem is szabad messzemenő következtetéseket levonni. A tíz évvel ezelőtti (2004-es) állapotokhoz képest még mindig feleannyi emberéletet követelnek a közlekedési balesetek. Egy negyedév adatai a kedvező trendet nem törik meg.Mindebből persze nem az következik – tette hozzá az ezredes –, hogy a rendőrség tétlenül várja, milyenek lesznek a második negyedéves adatok.
Már csak azért sem teheti ezt meg, mert ismét tíz százalék fölé emelkedett az ittasan okozott balesetek aránya. És ez nem magyarázható sem az időjárással, sem mással. Az ittas vezetés szándékos szabálysértés, avagy bűncselekmény – aszerint, hogy mennyit ivott a sofőr. Véletlenül nem lehet ittasan vezetni. Márpedig míg 2013 azonos időszakában 268-an, az idén három hónap alatt 307-en okoztak balesetet részegen, ami 14,5 százalékos növekedés, és a számok azt is mutatják, hogy az összes balesetnek már több mint tíz százalékát (10,25) az ittas sofőrök, motorosok, kerékpárosok okozzák. Ez a magyarázat arra, miért tart az előttünk álló hétvégén is országos közlekedésbiztonsági akciót a rendőrség.
A lap információi szerint nem csak az autósokat állítják meg és szondáztatják meg. Tavaly egész évben valamivel több mint 1600 balesetet okoztak az utakon az ittas vezetők. Minden másodikat az autósok. Csaknem félezer „alkoholos befolyásoltság alatt” okozott balesetért a motorosok, a segédmotorosok és a kerékpárosok voltak a felelősek.
A rendőrségnek ezért eltökélt szándéka, hogy a kerékpárosokat (a motorosokat, segédmotorosokat, de még a gyalogosokat is) fokozott ellenőrzéssel szorítja rá a szabályok betartására. Nem a bírságolás a fő cél, állítják, csak a mások biztonságát is szavatoló közlekedési morál megteremtése - írja a Népszabadság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.