BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megváltozhat több parfüm összetétele egy új szabály miatt

Az európai parfümiparnak szigorúbb közösségi fogyasztóvédelmi előírásokkal kell szembenéznie: allergiás hatásuk miatt betilthatnak több alapanyagot és a csomagoláson is több információt kell szerepeltetni az Európai Bizottság előkészületben lévő rendeletmódosítása szerint.

A készülő rendelet alapján a parfümgyártóknak várhatóan újra kell alkotniuk parfümjeik nagy részét. Egyes márkák, köztük a Chanel No.5 vagy a Miss Dior is tartalmaznak olyan összetevőt (tölgymoha, amely az illat tartósságát szolgálja), amely szerepel a tervezett tiltólistán - igaz, az alapanyag allergén molekulától megtisztított változatával dolgoztak ezen illatok készítése során.

Egy 2012-es jelentés 12 olyan alapvető parfümipari összetevőt sorolt fel, amelyek koncentrációját jelentősen csökkenteni kellene allergén hatásuk miatt: a listán szerepel a citrál, ami a citrom- és mandarinolajban található, a kumarin, amelyet tonkababból nyernek ki és a rózsaolajban található eugenol.

"Ha kitiltjuk a citrált a parfümökből … a narancslevet is be kellene tiltanunk" mondta egy parfümcég vezetője, hozzátéve: "nem tilthatjuk be a természetet, inkább tanuljunk meg együtt élni vele".

A rendelet tervezete szerint kötelezik a gyártókat arra, hogy tájékoztassák a fogyasztókat a parfümben található potenciálisan allergén összetevőkről. Így mintegy 26-80 alapanyagot kellene feltüntetni a dobozokon. Ennek módjáról még folyik az egyeztetés.

Az Európai Bizottság által kidolgozott javaslat, amely egy 2009-ben elfogadott, a kozmetikai eljárásokat szabályzó rendelet módosítása, várhatóan ősszel kerül az Európai Tanács és a Parlament elé. A javaslat elkészítése során széleskörű konzultációt folytattak az ipari szereplőkkel és fogyasztói szervezetekkel, kutatókkal. "Az egyeztetés sok indulatot keltett" - mondta David Hudson, a Bizottság fogyasztóügyi szóvivője.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.