A program fő célja az oktatási rendszerhez való hozzáférés biztosítása azon gyermekek számára, akik a leginkább ki vannak téve annak a veszélynek, hogy a munkaerőpiac beszippantsa őket.
Különös figyelmet szentelnek a lánygyermekek oktatási lehetőségeinek megteremtésére, szorosan együttműködve az egyiptomi kormánnyal, a szakosított helyi civil szervezetekkel és az érintett közösségekkel - idézi a közlemény James Morant, az EU egyiptomi küldöttségének vezetőjét.
A négyéves projekt 100 ezer gyermeknek - többségükben lányoknak - segít az oktatáshoz való hozzáférésben. Az érintett tizenhat tartomány legtöbbje a szegényebb felső-egyiptomi térségben található, ahol a segélyezettek magas tápértékű datolyaszeleteket kapnak, ez a kiskorúak táplálékszükségletének 25 százalékát fedezi.
A közösségi iskolákban rendszeresen jelenlévő segélyezett diákok családtagjai - közel 400 ezer ember - olyan értékű havi élelmiszeradagot kapnak, amennyi pénzt nyernének azzal, ha dolgozni küldenék a gyermekeket. Ezenkívül a WFP mintegy 50 ezer háztartásnak nyújt segítséget abban, hogy - főleg az anyák - jövedelemteremtő tevékenységekbe tudjanak bekapcsolódni.
A közlemény szerint a körülbelül 11 millió egyiptomi gyermek közül 2,7 millióan vannak jelen a munkaerőpiacon. Egy 2010-es tanulmány szerint az iskolás korúak 13 százaléka dolgozik tanulás helyett. A legrosszabb helyzetben a vidéki régiókban élő leánygyermekek vannak.
A WFP regionális részlegének igazgatója, Lubna al-Amán elmondta, hogy az észak-afrikai országban 1963 óta aktív szervezet régóta hozzájárul az ország iskolaétkeztetési programjához, amely egy létfontosságú "biztonsági hálót" jelent a legszegényebb háztartások számára. Amán közölte: a WFP támogatása felől biztosította az egyiptomi kormányt a gyermekmunkát szabályozó törvények átdolgozásában is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.