A globális munkaerő-piaci trendek egyértelműen a gazdasági válság végét jelzik: a Randstad mobilitási index 2010-hez képest 10 százalékos növekedést mutat. Az emberek világszerte egyre jobban bíznak magukban, nyitottabbak az új lehetőségekre és bátrabban váltanak munkahelyet, ami újra kiélezi a tehetségek megszerzéséért vívott versenyt, és a globális munkaerőpiacot is felpörgeti - véli Baja Sándor, a Randstad Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
Magyarországon az index 2010 után emelkedni kezdett, azonban a 2012 végén elért csúcspont után megfordult a trend. A legfrissebb, 2014 harmadik negyedévére vonatkozó adatok szerint az elmúlt 9 hónapban 5 százalékponttal csökkent a megkérdezettek hajlandósága a munkahelyváltásra.
Magyarországon a megkérdezettek 13 százalékának változott az állása az elmúlt hat hónapban, ami rendkívül alacsony érték - ennél kevesebbet csak Luxemburgban mértek a felmérésben részt vevő 33 ország közül. A globális átlag 24 százalék volt az összesített adatok szerint, de a riportban szereplő többi közép-európai országban is jóval magasabb volt a munkahelyváltások aránya, mint hazánkban: Szlovákiában és Csehországban 17 százalék, Ausztriában és Lengyelországban pedig 21 százalék.
Magyarországon ráadásul a jelenleg is aktívan dolgozó munkavállalók nagy része nem keres másik munkahelyet: a megkérdezettek 75 százaléka egyáltalán nem figyeli az álláshirdetéseket, további 15 százalék pedig csak ritkán néz körbe. Ugyanakkor árnyalja a képet, hogy 41 százalék elviekben nyitott egy új lehetőségre annak ellenére, hogy aktívan nem keres másik munkahelyet.
A munkahelyváltás hiánya nem feltétlenül jelenti azt, hogy az alkalmazottak elégedettek a pozíciójukkal. A magyar munkavállalók a jelenlegi gazdasági helyzetben inkább ragaszkodnak a biztos állásukhoz, mintsem hogy új kockázatokat vállaljanak - véli Baja. A megkérdezett munkavállalók 52 százaléka elégedett a munkájával, aminél kevesebbet csak Hongkongban és Japánban mértek. A válaszadók 16 százaléka ugyanakkor kifejezetten elégedetlen, ami a második legmagasabb érték világszerte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.