Gy. Németh Erzsébet, a közgyűlési tagja pénteken az MTI-nek küldött közleményében az útdíjat károsnak, igazságtalannak és működésképtelennek nevezte.
A DK-s politikus azt írta, szomorúnak tartják, hogy "nemcsak a korrupt kormány, hanem a főpolgármester is hazugságokra cserélte választói érdekeinek képviseletét".
Közölte, egy hónap sem telt el azóta, hogy Tarlós István főpolgármester a kerületi polgármesterekkel tartott találkozója után azt mondta: a városhatáron belül nem kell majd fizetni az autópálya bevezető szakaszain. A rendelet értelmében az ígéret hazugságnak bizonyult, hiszen mégis fizetősek lettek a bevezető szakaszok a fővároson belül is - tette hozzá Gy. Németh Erzsébet.
A politikus szerint Tarlós István azt is elhallgatta, hogy a budapestieknek a reptérre jutás is pénzbe fog kerülni.
Az ellenzéki párt úgy látja, az útdíjrendelet nemcsak abból a szempontból illeszkedik a fideszes kormányzás hagyományaiba, hogy mindenkire káros és igazságtalan intézkedéssel valósítanak meg "ötletszerű pénzbehajtást", hanem abból is, hogy az még a bevezetés pillanatában is működésképtelen.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium december 10-én közölte, hogy januártól megszűnik az M0-s általános díjmentessége: megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek. Az M0-snak az M5-ös autópálya és M4-es autóút (4-es út), valamint az M3-as autópálya és 11-es út közötti szakaszai és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például az M1-es és M7-es bevezető szakaszai a Budapest táblától kifelé) januártól csak matricával használhatók.
Az elmúlt hetekben több politikus is tiltakozott az útdíj miatt. Tarlós István főpolgármester és a fideszes kerületi polgármesterek többsége egyéves próbaidőszakot javasolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.