BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Super Bowl: jegyek aranyárban

Mélyen a zsebébe kellett nyúlnia annak, aki még péntek délután legálisan jegyet akart szerezni a tengerentúli amerikaifutball-bajnokság (NFL) vasárnapi – magyar idő szerint hétfő hajnali – döntőjére, a világ legnagyobb egynapos sportrendezvényének tartott Super Bowl-ra, melyen a címvédő Seattle Seahawks és a háromszoros bajnok New England Patriots találkozik egymással. A legolcsóbb jegyért ugyanis közel 2 millió forintot kértek az NFL hivatalos jegyértékesítő oldalán. Nem véletlen, hogy a Forbes amerikai gazdasági magazin szerint a Super Bowl már értékesebb esemény a nyári és téli olimpiánál, illetve a labdarúgó-világbajnokságnál is többet ér.

„Nagyobb sportesemények idején mindig kiemelkedő a sportfogadás iránti érdeklődés. Természetesen az amerikai foci kevésbé hozza lázba a magyar fogadókat, mint egy foci világbajnokság, de a Super Bowl éjjelén a Tippmixpron élőben lehet majd fogadni, így egészen biztos, hogy az azonnali, élő fogadások száma a döntő alatt megugrik” – válaszolta lapunknak a Szerencsejáték Zrt. A fogadóirodák szinte teljesen ugyanolyan esélyt adnak mindkét gárdának, a William Hill például mindkét csapat sikerére 1,91-szeres pénzt fizet.

A NAV által sikertelenül blokkolt Unibet oldalán azonban a meccs legapróbb részleteire is lehet fogadni, például arra, hogy az Egyesült Államokban megdől-e a rekordnak számító 111,5 milliós nézettségi rekord. Az online fogadási iroda sokkal nagyobb esélyt ad az új nézőcsúcsnak, egyes becslések szerint az új rekord akár a 150 millió nézőt is elérheti. Csak összehasonlításképpen: a német sikerrel zárult, hosszabbításos foci világbajnokság döntőjére több, mint 3 millió 350 ezer néző volt kíváncsi, azaz a magyar lakosság 37,2 százaléka kapcsolt az M1-re. A mérkőzés átlagos nézettsége 1 millió 868 ezer fő lett. „Ez a sportesemény nem csak a televíziózást változtatta meg, de a sportfogadásra is jelentős hatással volt. Évről évre a legnagyobb összeg erre az egy mérkőzésre folyik be” – írta a hatharom.com szakportál.

A döbbenetes nézettségnek köszönhetően a mérkőzés előtti, közbeni és utáni reklámokért szintén dollár milliókat kell fizetni. A meccset idén közvetítő NBC egy-egy harminc másodperces reklámért 4,4-4,5 millió dollárt kér. Például a Budweiser évről évre nem sajnál ennyit kiadni egy reklámért, az NFL-döntő szünetében ezúttal is például a sörgyártó cég videóját vetítik majd. A kereskedők is mindig nagyon várják az eseményt: az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség szerint 14,3 milliárd dolláros költést generálhat a döntő, egy átlagos néző mintegy 22 ezer forintnak megfelelő dollárt sem sajnál költeni a meccshez kapcsolódó kiadásokra. A Metropol szerint az amerikai futball Magyarországon is egyre népszerűbb, rajongótábora immár százezres nagyságrendű, nem csoda, hogy tucatnyi szórakozóhely hirdetett Super Bowl-néző rendezvényt vasárnap éjjelre. A döntőt tavaly 180 ezren követték az egyik hazai sportcsatornán, mivel azonban idén az egyik legnagyobb rajongótáborral rendelkező csapat, a New England Patriots is játszik, ezért nagyobb is lehet a nézettség.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.