Az eredetileg tervezettnél csaknem másfél hónappal tovább, május 17-ig tart nyitva a Rippl-Rónai és Maillol – Egy művészbarátság története című tárlat a Magyar Nemzeti Galériában. A kiállítást, amely eredetileg április 6-án zárt volna, eddig csaknem negyvenezren látták. A tárlat meghosszabbításának okai között valószínűleg nemcsak a budapesti siker lehet, hanem a párizsi Maillol Múzeum váratlan bezárása is. Az 1995-ben nyílt múzeum igazgatója a Rippl-Rónai és Maillol barátságát és párhuzamos pályáját bemutató magyar kiállítás megnyitóján még részt vett, sőt akkor úgy nyilatkozott, az anyagot 2016-ban Párizsban is bemutatják. Ez most alighanem kútba esett. A Maillol Múzeum honlapja sem működik, csupán egy szűkszavú közlemény tudatja, hogy bizonyos felújítási munkálatok miatt zárva tartanak, és a továbbiakról később informálják majd a közönséget.
Az idén éppen húszéves múzeum létrehozója Maillol egykori modellje és múzsája, a később műkereskedőként tevékenykedő, 2009-ben, 90 éves korában elhunyt Dina Vierny volt, saját alapítványán keresztül. A múzeum August Maillol munkássága mellett Vierny jelentős modern képzőművészeti gyűjteményét is gondozta, emellet rendszeresen tartottak időszaki kiállításokat.
Dina Vierny halála után fia egy olasz céget, a Tecniartét bízta meg a múzeum működtetésével. A cég vezetője, az olasz Patrizia Nitti kulturális szervezői tapasztalatait és olaszországi kapcsolatait használva olyan ritka és jelentős műkincseket tudott kölcsönkérni, amelyek a Maillol Múzeum időszaki tárlatait gyorsan népszerűvé tették. A 2012-es pénzügyi jelentésekben még 5 millió eurós nyereséget könyveltek el, de 2013-ra ez 1,3 milliós veszteségbe fordult. A Gentileschi és Canaletto kiállítások kapcsán kétségek merültek fel több mű eredetiségét illetően, a látogatószám visszaesett. Bár 2014-ben 3,6 millió eurós bevételt értek el, a 2015-ös évet már úgy kezdték, hogy mindössze 11 ezer eurójuk volt, miközben a múzeummal szembeni követelés elérte a 3,3 millió eurót. A Tecniarte február 5-én öncsődöt jelentett, február 15-én pedig, amikor véget ért az utolsó futó kiállítás, bezárták az intézményt. A következő tervezett eseményt, „A csók a nyugati művészetben” című tárlatot – Serge Lemoine, a Musée d’Orsay korábbi igazgatójának kurátorságával – lemondták.
Az Art Newspaper információja szerint Patrizia Nitti a csődeljárás kérelmezésekor a visszaesett forgalomra hivatkozott, melynek okaként a januári párizsi terrorcselekményeket nevezte meg, és hazatért Olaszországba. A múzeum további sorsa egyelőre bizonytalan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.