Champagne az a terület, ahol a habzó bor módszerét kifejlesztették az üvegben történő második erjedésnek köszönhetően a XVII. század kezdetétől a XIX. században kezdődött ipari termelésig - hangsúlyozta közleményében az UNESCO.
A listára három terület került fel: a Champagne-tól Épernay-ig vezető út, ahol a nagy presztízsű pezsgőmárkák pincészetei találhatók, és ahol több millió üveg pezsgő érlelődik, a Saint-Nicaise és Reims közötti dombvidék, amelynek ókori és középkori földalatti barlangjait erjesztéshez és tárolásra használják, valamint az Epernay körüli történelmi borvidék. Ezek együtt biztosítják a pezsgőtermelés folyamatát.
A világörökséggé nyilvánított másik borvidék Burgundiában a Dijon és Beaune városok közötti terület történelmi szőlőbirtokaival és különleges klímájával egyedülálló a világon. A párizsi székhelyű világszervezet szerint itt mindegy egyes birtok különleges jelleget biztosít a bornak, a talaj, a napsütés és a szélnek való kitettség és az emberi munka függvényében.
Az itt termelt borok a legjelentősebbek és a legdrágábbak közé tartoznak Franciaországban és a világon, többek között a Romanée-Conti, a Vosne-Romanée vagy a Montrachet.
Mindkét területet 2006-ban javasolta Franciaország a természeti örökségeket védő listájára.
Francois Hollande francia államfő szombat esti közleménye szerint a döntés "ezen régiók kivételes kulturális örökségének nemzetközi elismerése és a vidékeink dinamizmusának és sokszínűségének bizonyítéka, amelyek hazánk gazdaságához hozzájárulnak". Fleur Pellerin kulturális miniszter úgy vélte, hogy mindkét régió megérdemelte az elismerést, mert "meg tudták őrizni és előtérbe tudták helyezni az egyetemes kulturális és természeti örökséget".
Az előzetes becslések szerint az UNESCO örökségvédelem mintegy húsz százalékkal növelheti a turisták által eddig is szívesen felkeresett borvidékek látogatottságát.
Burgundia és Champagne elismerésével 41-re emelkedett a Franciaországban található világörökségi helyszínek száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.