A Facebookon jeleskedő magyar politikusok a Twitteren sereghajtók – állapítja meg a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) politológiai tanszék kutatócsoportjának tanulmánya. A vizsgált magyar képviselők kétharmada ír rendszeresen hozzászólásokat a Facebookon, a női politikusok gyakrabban, mint férfi kollégáik.
Egyetlen kérdést tettek fel a szegedi politológiaszakos hallgatók még 2011-ben 386 képviselőnek: „Mi a kedvenc tévéműsora?” A politikusoknak alig több mint 20 százaléka válaszolt az egyetemisták e-mailjére. E kutatás folytatásaként a 2013-ban indított nemzetközi projektjükbe Kanadától Új-Zélandig tíz országot vontak be.
„Feltételeztük, hogy ha nem e-mailen, akkor a közösségi oldalakon, vagyis a Facebookon és a Twitteren tartják a kapcsolatot a politikusok a választóikkal. Arra voltunk kíváncsiak, hogy mit és hogyan beszélnek a közösségi média-felületeken a politikusok" – mondta Merkovity Norbert, a SZTE politológiai tanszék tudományos munkatársa az általa irányított, 2015 júniusában zárult kutatásról. A munkába több mint félszáz szegedi egyetemi hallgató is bekapcsolódott.
A kutatásban tíz ország parlamenti képviselőinek kommentelési szokásait vizsgálták – tíz százalékukat követték nyomon. A vizsgált tíz százalékban a twitterező magyar politikusok 100 százaléka benne van, ugyanis közülük csak nagyon kevesen használják ezt a közösségi médiumot. A Twitter-aktivitás 66 százalék feletti az angolszász országokban.
„Tartani a kapcsolatot a választókkal! Ez a politikusi szándék érvényesül, ám nem interaktív a kapcsolat, hanem egyirányú. Közli a képviselő, hogy hol járt, kivel találkozott, mikor adott interjút” – állapította meg Merkovity Norbert, hozzátéve: ez átláthatóságot ad, de nem valós, vagyis nem kétirányú a kommunikáció.
A Facebookon profillal rendelkező és a vizsgálatba bevont magyar politikusok kétharmada beszélget követőivel. Az ellenzékiek aktívabbak, a kormánypárti honatyák visszafogottabbak az SZTE ÁJTK fiatal kutatóinak tanulmánya szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.