A cég az MTI-hez eljuttatott közleményében idézi a Moses & Rooth ügyvédi iroda és a Blumenthal kutatócég 2015-ös felmérését, amely ugyan az Egyesült Államokban készült, de a benne felvázolt trendek álláspontjuk szerint jellemzik a magyar piacot is.
A felmérésben 1500 olyan emberrel készítettek interjút, aki a közelmúltban bízott meg ügyvédet. A válaszok alapján a lakosság döntő része ismerősök ajánlása alapján keres ügyvédet, ám ez alól kivétel a 18-24 éves korosztály (az úgynevezett Y és Z generáció), valamint az átlagon felül keresők köre, akik jellemezően inkább a weben tájékozódnak, ha jogi problémájuk akad.
Egy másik, a LexisNexis által 2013-ban készített felmérés azt állapította meg, hogy az emberek 76 százaléka használ online keresést az ügyvédválasztás folyamán. Ez nem zárja ki, hogy a barátok-ismerősök tanácsa meghatározó a folyamatban, mivel az online mellett 73 százalékuk igénybe vette ezek ajánlását is - ismerteti a Pro/Lawyer Consulting.
A felmérés alapján a válaszadók először is a neten tájékozódnak jogi problémájukról, így döntenek arról, hogy egyáltalán érdemes-e ügyvédhez fordulniuk.
A második lépésben az ügyvédkeresés során a neten a keresőmotorok után az ügyvédi listákra, az ügyvédportálokra, jogi blogokra, közösségi média oldalakra és az ügyvédek saját honlapjára fókuszálnak. Miután úgy érzik, hogy ajánlás vagy online keresés alapján megtalálták a megfelelő ügyvédet, következik a validálás folyamata. A felmérés alapján a leendő ügyfelek 53 százaléka sajtónyilatkozatok, cikkek, bármilyen online fellelhető információ alapján vizsgálja az ügyvéd szakmai hozzáértését, és csak ez után következik az ügyvéd kiválasztása. A Pro/Lawyer Consulting tapasztalatai szerint ugyanezek a tendenciák figyelhetők meg Magyarországon is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.