Duplaannyi munkát végeznek a háztartásban a magyar nők, mint a férfiak. Az OECD adatai szerint egy átlagos magyar nő naponta 4,5 órán át foglalkozik a gyerekekkel, takarít, főz és vásárol, egy férfi pedig csak 2,1 órán keresztül.
Ezzel az aránytalansággal a vizsgált országok legrosszabb harmadába tartozunk, Európában pedig a negyedik legnagyobb különbség a magyar. A leginkább szélsőséges állapotot Indiában mérte az OECD, ahol egy férfi naponta 0,9, egy nő pedig 5,9 órát tölt el háztartási munkával. A világ nagy gazdaságai közt Dél-Koreában Japánban ötszörös a különbség, Olaszországban több, mint háromszoros. Az adatokból az is kiderül, hogy egyetlen ország sincsen, ahol a nőknek kéne kevesebbet foglalkozniuk a háztartási munkákkal. A legközelebb a norvégok állnak az egyenlőséghez: ott a nők átlagosan félórával többet foglalkoznak naponta a háztartással.
A magyar nők háztartásban mért munkaideje pontosan ugyanannyi, mint a németeké vagy az osztrákoké, csakhogy ott a férfiak is jobban kiveszik a részüket a családi munkamegosztásból. A magyar férfiak a lustaságban szinte mindenki máson túltesznek: Európa-szerte csak az olaszok és a portugálok foglalkoznak náluk kevesebbet a háztartással.
A különbségek már gyerekkorban kialakulnak: a University of Michigan felmérése szerint a tizenéves amerikai lányok naponta két órával több házimunkát végeznek fiú kortársaiknál, sőt, a fiúknak hatodával több az esélyük arra, hogy ezért még pénzt is kapjanak. Persze nem csak a lustaságról szól a férfiak élete sem, ők jóval több időt töltenek el fizetett munkával - igaz, a tévézésre, sportolásra és a társasági életre is több idejük jut.
E különbség csökkentéséről is írt idei célkitűzései közt Bill és Melinda Gates. A Microsoft-alapító és felesége a technológiával is támogatnák a nőket, különösen a fejlődő országokban: mint írták, ha a nők időt spórolhatnak a mobilokkal és az internettel a házimunkában, akkor több lehetőségük marad fizető munkát végezni. Melinda Gates arról is beszélt egy interjújában: az egész gazdaság nagyot nyerne azzal, ha több lehetőségük volna a nőknek nem csak azzal foglalkozni, amivel muszáj.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.