A megmozdulást rendező szervezetek képviselői elmondták: a demonstrációval a projekt leállítását, visszavonását követelik, és azt, hogy a közpark megújításáról induljon valódi társadalmi párbeszéd.
Lányi András író, ökopolitikus, a VAResLIGET.blog.hu képviselőjeként arról beszélt, hogy a Városliget Európa legrégebbi közparkja, és Budapest Európa egyik legszennyezettebb levegőjű fővárosa. Aki itt egyetlen fát is ki akar dönteni, merényletet követ el a város lakói ellen - hangoztatta.
Szerinte azért kell a Városligetet "építési telekké" változtatni, mert a nemzeti galériát a liget közepén építenék fel, ugyanis a mostani épületét a várban a "kormányfő kiszemelte kormányzati reprezentáció számára".
Kiripolszky Csongor, a Ligetvédők képviseletében arról beszélt, hogy a projekttel a Városligetet, "a főváros tüdejét érte támadás".
Kiemelte: észre kell venni, hogy a társdalomnak kell olyan döntéseket kikényszerítenie, amelyek a társadalom akaratát tükrözik és az érdekeit szolgálják. "A hatalom a társadalmi konzultációt egyoldalú levelezéssé silányította, törvénnyel lehetetleníti el a sztrájkot és a népszavazást, sok tízezres tömegek demonstrációjáról, petíciójáról pedig nem is vesz tudomást" - jelentette ki.
Schmidt Hajnalka, a Greenpeace Magyarország Egyesület vezetője azt mondta: a Városliget a világ első közparkja, meg kell őrizni és fel kell újítani. Ha 20-40 méter magas épületek lesznek itt, akkor a jelenlegi térélmény, a közparki funkció meg fog szűnni - tette hozzá.
Közölte, egy felmérés szerint a fővárosiak 75 százaléka ellenzi, hogy új épületekkel újítsák meg a Városligetet.
Városliget Zrt.: nő a zöldterület a ligetben
A mostani 60-ról 65 százalékra nő majd a rehabilitáció után a Városliget zöldterülete - közölte a Városliget Zrt. vasárnap az MTI-vel.
A közlemény szerint a zöldterület jelentős növelése a park feleslegesen lebetonozott részeinek, a szükségtelenül széles utak és parkolók feltörésével, valamint a használaton kívüli épületek elbontásával megvalósítható, a növényzet rehabilitációja pedig átfogó és hosszú távú szakmai program alapján történik majd.
Hozzátették, hogy a Városliget területének jelenleg 35 százaléka beton, a parkon naponta több mint tízezer áthaladó, illetve ott parkoló autó hatása pedig jelentősen károsítja az egyébként is elhanyagolt növényzetet.
A betonfelületek "visszazöldítésével", az autóforgalom radikális csökkentésével, az intézményi hálózat megújításával és az új kulturális intézmények létrehozásával a Liget Budapest projektnek köszönhetően az évtized végére eddigieknél "sokkal élhetőbb, zöldebb és szerethetőbb" Városliget várja majd a parkhasználókat - írták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.