Az első, 2008-as kutatás eredményei szerint Magyarországon a háztartások 42 százaléka rendelkezett személygépjárművel, ebből 5 százalék egynél több autóval. Ez az arány 2010-ben elérte a 45 százalékot, amiből egynél több járművel továbbra is a háztartások 5 százaléka rendelkezett. A 2012-ben és 2014-ben továbbra is 40 százalék rendelkezett háztartásonként egy autóval, azonban fogyni kezdett a több járművet használók aránya: 2012-ben 4, míg 2014-ben már csak 2 százalék több járművel rendelkező háztartás volt Magyarországon. Idén egy százalékkal, 39 százalékra csökkent az egy autóval rendelkezők aránya, míg 3 százalékkal nőtt a több autóval tulajdonlók aránya.
A statisztika azt mutatja, hogy Magyarországon 2008 óta kisebb ingadozásokkal a 30 és 49 év közöttiek közül kevesebben, a 60 év felettiek közül viszont többen rendelkeznek autóval. A kutatásból az is látszik, hogy miközben a vidéki városokban és a községekben élők körében a járműtulajdonosok aránya enyhe emelkedést mutat (vidéki városokban élők között 2008-ban 41 százalék, 2016-ban 46 százalék, községekben élők között 2008-ban 43 százalék, 2016-ban 46 százalék rendelkezett autóval), addig Budapesten nagyon határozottan az autótulajdonosok számának csökkenése figyelhető meg. A válság évében, 2008-ban a fővárosiak 42 százaléka, 2010-ben és 2012-ben 44 százaléka, 2014-ben már csak 40 százaléka, idén pedig mindössze 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendelkezik saját személygépjárművel.
Statisztikai értelemben kiugróan érzékelhető a hazai autópark átlagéletkorának növekedése: míg 2008-ban tíz év volt a hazai autóállomány átlagéletkora, 2016-ra már 13,2 évre „öregedett”. A gazdasági válság előtt, 2008-ban a megkérdezettek nyolc százaléka új, azaz nulla és két éves kor közötti, 22 százalékuk három és öt éves kor közötti autóval rendelkezett. Idén a nulla és két év közötti kocsit hazánkban a lakosság két százaléka, három és öt éves kor közöttit pedig csupán kilenc százaléka használ. Kis mértékben növekedett 2008 óta a hat és tíz éves kor közötti autók aránya, míg igen nagy mértékben nőtt az idősödő, 11 és 20 év közötti járműállomány: 2008-ban a megkérdezettek 34, idén csaknem fele, jár korosodó autóval. Az igazán öreg, húsz év feletti autóval rendelkezők aránya keveset változott, 2008-ban hat, idén hét százalék.
A kutatásból az is kiderül, hogy 2016-ra érzékelhető mértékben nőtt Magyarországon a dízelautók aránya. Amíg ugyanis 2008 és 2014 között alig változott a benzin, a dízel és az egyéb (gáz, elektromos) meghajtású autók aránya: a hazai autósok 85-86 százalék körüli aránya benzines, 13-14 százalékuk dízel, egy százalékuk pedig egyéb meghajtású járművel rendelkezett. Addig 2016-ra ezek az arányok a dízelmeghajtás javára billentek: a megkérdezettek 82 százaléka benzines, 18 százaléka pedig dízelautót használ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.