BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Róluk végképp lemondhatunk: egyre több magyar diák megy külföldre tanulni

A tanulók döntő többsége (91 százalék) szeretne továbbtanulni, mégpedig hazai felsőoktatási intézményben, hét százalékuk jelentkezik külföldre is - derült ki a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) elemzéséből, melyben a legjobb hazai gimnáziumok diákjainak továbbtanulási terveit vizsgálták.

Az elemzésből kiderül, hogy a tanulók nem vesznek részt nagy számban a külföldi képzésekben, ennek ellenére számuk folyamatosan nő. Azok, akik külföldön folytatnák tanulmányaikat, jellemzően kimagasló tanulmányi eredménnyel büszkélkedhetnek és hosszú távú céljaik vannak a határon túlon, többnyire az Egyesült Királyságban.

A Eurostat által közölt statisztikai adatok szerint külföldi országokban BA és MA képzésén 2013-ban közel 7000, 2014-ben pedig nagyjából 6500 magyar diák vett részt. A BA szintjén nem sokan választják a külföldi képzéseket, azonban az MA szintjén már több diák dönt a hazai felsőoktatás elhagyása mellett - írja a GVI.

A magyar tanulók körében a legnépszerűbb célpont az Egyesült Királyság, Németország, valamint Ausztria. Ezek az országok nem csak a magyar diákok körében népszerűek: a visegrádi országokból és Romániából érkező hallgatók közül a lengyelek tanulnak ott legnagyobb számban. A három országban tanuló magyarok száma nagyjából 4100 fő volt 2013-ban, ez a szám 4600-ra emelkedett 2014-re.

A legnépszerűbbek a műszaki pályák, a gazdasági, valamint a bölcsészettudományi szakok. A megkérdezettek 42 százaléka az első három helyen budapesti főiskolát vagy egyetemet jelölt meg. Harmincegy százalékuk vidéki felsőoktatási intézményt jelölt első helyen, 27 százalékuk fővárosi és vidéki iskolákba is jelentkezett.

Lapunk korábban arról is beszámolt, hogy a népességnél átlagosan iskolázottabb fiatalok is hosszú távra külföldre költöznek. Erről bővebben ITT olvashatnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.