Legalább három ajánlatnak kellene érkeznie ahhoz, hogy eredményes lehessen a közbeszerzési eljárás – egyebek között ez szerepel a közbeszerzési törvény tervezett változtatásai között. További változás a legkisebb értékű eljárások szabályaiban, hogy az árubeszerzés és szolgáltatás-megrendelés esetén 18 millió forintról 15 millió forintra csökken az értékhatár, amely felett a közbeszerzéseket egy összefoglaló tájékoztatás közzétételével meg kell hirdetni.
A változások a verseny növelését és az úgynevezett „egyajánlatos” eljárások csökkentését szolgálják, és a törvény napirenden lévő módosítása gördülékenyebb, egyúttal átláthatóbb gyakorlatot eredményez. Minderről Császár Dániel, a Miniszterelnökség közbeszerzési felügyeletért felelős helyettes államtitkára beszélt egy csütörtöki konferencián. A jogszabály tervezet közigazgatási egyeztetése után a módosítás rövidesen a parlament elé kerül. (A jogszabály tavaly november 1-jén lépett életbe).
Idén az első tíz hónapban közel annyi jogorvoslati eljárás indult, mint a tavaly egész évben, miközben nem növekedett a 24 nap átlagos ügyintézési idő – ezt már Rigó Csaba Balázs, a Közbeszerzési Hatóság elnöke emelte ki.
Idén az első kilenc hónapban közel 6700 közbeszerzési eljárás zajlott 1600 milliárd forint összértékben. A mikro-, kis és középvállalkozások teljesítménye nem csökkent a közbeszerzésekben: az eljárások 81,4 százalékát nyerték el, amely lényegében megegyezik a 2015 azonos időszakával, amikor ez az érték 83,1 százalék volt.
A teljesített szerződések ellenőrzését követően 2016 október közepéig 192 ügy indult, ezekből 13 büntetőfeljelentés, 53 jogorvoslati eljárás született, továbbá öt törvényességi felügyeleti eljárás a cégbíróságon, számos bejelentés a Gazdasági Versenyhivatalnál, valamint a Nemzeti Nyomozó Irodánál, és két polgári peres eljárás a szerződés semmisségének kimondására a Közbeszerzési Hatóság részéről. A közbeszerzési jogsértések nagy hányada, mintegy ötven százaléka az alvállalkozók bevonásával függ össze. A törvénysértések másik jellemző csoportja a mulasztásos jogsértés, amelyben vagy az ajánlatkérő, vagy az ajánlattevő nem tett eleget időben valamely kötelezettségének, de előfordult hamis adatszolgáltatás, valamint a közbeszerzések mellőzése is – ez utóbbi a feltárt jogsértések egytizedét teszi ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.