BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar dolgozók közel fele külföldön is kipróbálná magát

A közép-kelet-európai munkavállalók szívesen dolgoznának külföldön – derül ki a Paylab.com nemzetközi bérösszehasonlító portál 11 országban és közel 35 ezer résztvevő körében készített kutatásából.

Tízből mindössze három ember zárta ki teljesen a külföldi munkavállalás lehetőségét, miközben minden második dolgozó hajlandó lenne más országba költözni néhány hónapra, vagy akár hosszabb időre is egy új lehetőség kedvéért. A többség azonban válogatós az állásajánlatokat illetően.

A magyar dolgozók 44 százaléka menne külföldre, 9 százalékuk néhány hétre, 11 százalék néhány hónapra, a válaszadók negyede pedig akár hosszabb időre is kiköltözne. A legtöbben Csehországból, Szerbiából, valamint Bosznia és Hercegovinából nyitottak a külföldi munkalehetőségek iránt, míg a legkisebb érdeklődés a Balti országoknál mutatkozott. A balkáni és a lengyel emberek hajlandóak hosszabb időre is külföldre költözni, a szlovák és a szlovén dolgozók pedig inkább a rövid távú lehetőségekre nyitottak.

A  legnagyobb motivátor a munkaerő áramlás során a magasabb fizetés, de gyakori okként szerepel a karrierépítési lehetőség, az új munkatapasztalatok szerzése vagy a nyelvtudás fejlesztése.

A külföldi munka leginkább a diplomás emberek (54 százalék) számára érdekes, az érettségizett munkavállalók 45 százaléka menne el. Az alacsonyabb végzettséggel rendelkezőknek kisebb igényeik vannak a felkínált állást illetően, közel felük bármilyen munkát elvállalna. Ezzel szemben a magasabb végzettségűek hasonló területen dolgoznának más országban is, mint odehaza.

A külföldi munka iránt leginkább az informatika, az építőipar, az ingatlan, az adminisztráció, az ügyféltámogatás, a pénzügy, a bankügy, az egészségügy és a szociális ellátás területén dolgozó munkavállalók érdeklődnek - derül ki a Paylab.com közleményéből.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.