Európai felmérések szerint a magyar fogyasztók 28, a csehek 36, a máltaiak 42, a lengyelek 29, a szlovákok 32 és a litván fogyasztók 30 százaléka fizetne legalább 5 százalékkal többet olyan fejlődő országokból származó fairtrade termékekért, amelyek megvásárlásával támogathatják a fejlődő országokban élő embereket - közölte az Egyesület.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete honlapján magyarul közzétett petíció "közvetlenül fejezi ki a fogyasztók fairtrade termékek iránti igényét" a szupermarketek felé. A Tudatos Vásárlók Egyesülete lengyel, szlovák, cseh és máltai partnereivel azt kéri a szupermarketektől, hogy a fairtrade termékek legyenek elérhetők és megtalálhatóak is, azaz a boltokban jól látható helyekre kerüljenek.
A petíció öt országban 21 vezető láncot céloz. Magyarországon a fogyasztók az öt piacvezető szupermarketnek, a Tescónak, a CBA-nak, a Coopnak, a Lidlnek és a Sparnak küldhetik el a fairtrade iránti igényüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.