Az egyhetes rendezvénysorozat keretében a magáncégek alapításáról, a vállalkozói lét témájáról sikeres vállalkozások vezetői tartanak majd előadásokat a tanulóknak. Ennek során a személyes történetük rövid bemutatását követően alkalmuk lesz arra, hogy a diákok Pénz7-en kidolgozott üzleti ötleteinek értékelésébe is bekapcsolódjanak.
A Pénz7 együttműködő szakmai partnerei az Emberi Erőforrások Minisztériuma projektvezetésével a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Magyar Bankszövetség, a Pénziránytű Alapítvány és a Junior Achievement Magyarország Alapítvány. A szervezők küldetésüknek tekintik a jövő nemzedék pénzügyi nevelését, ezért többféle módon támogatják a Pénz7 programját, melynek célja, hogy már fiatal korban "elültesse" a pénzügyi és gazdasági tudatosság alapjait. A Pénz7 szervezői számos visszajelzést kaptak arról, hogy a gyerekeknek tartott, pénzügyek kezelésével foglalkozó órák nyomán a családokban is téma lett a pénz beosztása, a felelős tervezés és a tudatos pénzkezelés.
Lepsényi István rámutatott: azok a diákok, akik "jó képzés" során találkoznak a vállalkozói kompetenciák fejlesztésével és vállalkozói ismeretekkel, nagyobb arányban képzelik el jövőjüket vállalkozóként. Ez hosszú távon a gazdaság egészére pozitívan hat - húzta alá.
Az iskoláknak kevés kapcsolata van a vállalkozásokkal - mondta. Ezért az NGM olyan országos vállalkozói önkéntes adatbázis kialakításán dolgozik, amely elsőként a témahét gazdálkodási témájához biztosít önkéntes vállalkozókat, akik "életszerűvé" teszik az órákat a diákok számára.
Lepsényi István elmondta: országszerte 262 középiskola és 161 általános iskola regisztrált a program gazdálkodási tematikájára. A 262 középiskolából 124 szakgimnázium. A 2016/2017-es tanévtől a szakgimnáziumok 10. évfolyamában a pénzügyi és vállalkozói ismeretek a kötelező tanórák közé került. A regisztrált iskolák mintegy egynegyedébe tudtak delegálni vállalkozói önkéntest, akik helyi sikeres vállalkozók - jegyezte meg az államtitkár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.