A Mavir Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. tájékoztatása szerint szakembereik 1949 óta gyűjtik és elemzik a mindenkori fogyasztási adatokat, amelyekből az látszik, hogy a tavaszi óraállításkor látványosan változik az esti órák terhelése, hiszen egy órával később kell felkapcsolni a lámpákat. Az átállítás előtti és utáni időszakot összehasonlítva naponta 1,5-3 százalékos fogyasztáscsökkenés tapasztalható az átállítást követő időszakban.
Éves szinten körülbelül 100-120 gigawattórával kevesebb áramot használ a lakosság a nyári időszámítás ideje alatt, ami 30-40 ezer háztartás éves fogyasztásának felel meg, és 4-5 milliárd forinttal csökkenti az ország "áramszámláját" - hívta fel a figyelmet a Mavir.
Ugyanakkor a lakosság körében egyre népszerűtlenebb az évenkénti két óraátállítás, így már az Országgyűlés is foglalkozott ennek a gyakorlatnak az eltörlésével.
A MÁV-Start közlése szerint azok a belföldi vonatok, amelyeket menet közben ér az óraátállítás, már a nyári idő szerint érkeznek meg a végállomásra, az eredetileg kettő és három óra között induló belföldi személyszállító vonatokat három órakor indították el.
Magyarország területén két nemzetközi vonatot érint az átállás: a Bécs és Bukarest között közlekedő Dacia nemzetközi vonatot, valamint a Bukarest-Bécs viszonylatú Dacia nemzetközi vonatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.