BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

45 milliárdot költenének digitális oktatásra

2017 év végiéig el akarják fogadni az új Nemzeti alaptantervet, mert 2019 szeptemberétől már ez alapján szeretnének tanítani, mondta Palkovics László az Emberi Erőforrások Minisztériumának közoktatásért felelős államtitkára a Liga által szervezett „nyitott ház” konferencián. Az államtitkár azt mondta, sajtóhírekkel ellentétben még nincs döntés sem a kilenc évfolyamos iskoláról sem a középiskolai felvételik átszervezéséről.

Magyarországon az utóbbi években nőtt az oktatásra fordított összeg. 2009-ben 1400 milliárd forintot, 2015-ben 1800 milliárd forintot, 2016-ban pedig már kétezer milliárd forintot költöttek az oktatásra – mondta az államtitkár.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]Kép: MTI Kép: MTI[/caption]

Az új Nemzeti alaptantervet (NAT) 2017 év végéig szeretnék elfogadni, de még egyeztetés alatt áll – mondta az államtitkár. Az új alaptanterv főbb részleteit ismertetve elmondta, erősíteni szeretnék a digitális írástudást, ezért 45 milliárd forintot szánnak az iskolák informatikai fejlesztésre. Bevezetnék a digitális oktatási tartalmakat, de ehhez szükséges a pedagógusok digitális fejlesztése is – tette hozzá.

Beszélt arról is, hogy szeretnék felülvizsgálni a 6 és 8 osztályos gimnáziumok szerepét a magyar oktatásban, valamint jelentősen csökkentenék a lexikális vonatkozású tartalmakat a jövőben, valamint bevezetnék a természettudományos kompetenciamérést is.

Az államtitkár azt mondta, a tanári szakmát újra kell pozícionálni, a továbbképzési rendszert gyökeresen át kell alakítani. Beszélt arról is, hogy az iskolai gyermekvédelmi rendszerben jelentős a szakemberhiány, ezért az iskolai gyógypedagógusok és az iskolapszichológusok számát jelentősen növelni kell.

Módosítani szeretnének a pedagógusok bérrendszerén is, példaként említette, hogy aki elmegy egy borsodi kisfaluba tanítani, annak lakhatási támogatást adnának.

Utalt arra is, hogy el kell gondolkodni azon, hogy érdemes lenne meghosszabbítani a tanévet. Példaként említette, hogy tarthatna két héttel tovább az iskola, de azt a két hetet nem az iskolapadban, hanem táborokban tölthetnék el a gyerekek például természettudományokat tanulva. De azt is szóba került az új NAT összeállításánál, hogy legyenek hosszabbak a tanév közbeni szünetek, és az is, hogy legyenek témahetek.

Palkovics László beszélt arról is, hogy 2010-2014 között 957 ezer gyerek járt általános iskolába, 2015-re viszont 200 ezerrel csökkent az általános iskolások száma, viszont az intézményi háttér ugyanebben az időszakban 3500-ról 3600-ra nőtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.