A főügyészség tájékoztatása szerint az ügyben nem változott a gyanúsítottak száma: továbbra is két embert gyanúsítanak, illetve egy harmadikkal szemben nemzetközi és európai elfogatóparancsot bocsátottak ki.
A Központi Nyomozó Főügyészség 2016 szeptembere óta nyomoz az M2-es és az M4-es metróvonalra beszerzett francia Alstom-metrókocsik ügyében. Ez a nyomozás vezető beosztású hivatalos személy által kötelességszegéssel elkövetett vesztegetés és más bűncselekmények miatt folyik.
Fazekas Géza, a Legfőbb Ügyészség szóvivője még februárban úgy nyilatkozott, hogy az eddig kihallgatott gyanúsítottak egyike sem közszereplő. A metróberuházásokkal összefüggésben egy másik nyomozás is tart, ezt fokozott ügyészi felügyelettel a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda folytatja le.
Az ügy előzménye, hogy Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a 4-es metró szerződéseivel kapcsolatban több bűncselekmény miatt tett feljelentést a Legfőbb Ügyészségen. Előzőleg az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) megállapította, hogy a 4-es metró építése során kiemelkedő súlyú szabálytalanságokat és hibákat követtek el. A vizsgálat szerint a projekt során megvalósított szabálytalanságok becsült pénzügyi összhatása mintegy 167 milliárd forint.
Ennek a nyomozásnak a tárgyát a 4-es metró beruházásához kapcsolódó különböző - ezen belül elsősorban építési és tanácsadói - szerződések, valamint a projektmenedzsmenttel kapcsolatos kérdések, döntések képezik.
Bagoly Bettina, a Fővárosi Főügyészség szóvivője az MTI érdeklődésére azt mondta: ebben az ügyben június 23-áig hosszabbították meg a nyomozást, egyelőre nem hallgattak ki senkit gyanúsítottként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.