A politikus elmondta, azért kérték a parlamentet, hogy vegyék le a napirendről a már benyújtott törvényjavaslatot, mert a Fidesz szerint még dolgozni kell az előterjesztésen, meg kell vizsgálni, valóban megfelel-e az Európai Bizottság állásfoglalásának.
Ha április 26-ig újra a Ház elé kerül az indítvány, akkor azt június közepéig elfogadhatják, de az biztos, hogy még ebben a ciklusban rendezik a kérdést - közölte.
Arra a kérdésre azonban már most nemmel válaszolt a frakcióvezető, hogy 2018-ban 9 százalék lesz-e az adó mértéke.
"Szeretnénk a reklámadót csökkenteni" - mondta Kósa Lajos.
A Nemzetgazdasági Minisztérium a múlt héten nyújtotta be a reklámadóról szóló törvény módosító javaslatát.
A jelenleg hatályos jogszabályok szerint a reklámadó mértéke az adóalap 100 millió forintot meg nem haladó része után 0 százalék, az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után 5,3 százalék. A javaslat értelmében előbbi adómentessé válna, míg utóbbit 9 százalékra emelnék. Az eredeti törvény az Európai Bizottság 2016. november 4-ei határozata szerint több ponton sérti az uniós állami támogatási szabályokat. A módosítás a Brüsszel által kifogásolt pontokon változtat formailag, ám a Magyar Reklámszövetség álláspontja szerint inkább megszüntetni kellene, mivel a 9 százalékos teher kigazdálkodhatatlan a magyar médiavállalatok számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.