A szervezők szerint 18 ezer ember vonult utcákra, míg a városi hatóságok háromezerre becsülték a résztvevők számát, akik „A bikaviadal erőszak és te megállíthatod” feliratú, óriási molinó mögött sorakoztak fel a belvárosban tizenhét állatvédő szervezet felhívására. „A kínzás nem kultúra” – kiabálták a tüntetők, akik az ország több régiójából érkeztek, hogy követeljék az állatvédelmi törvények szigorítását. Szerették volna elérni, hogy az állatkínzás tartozzon a spanyol büntetőtörvénykönyv hatálya alá, valamint, hogy a bikaviadalok ne kapjanak semmiféle állami támogatást, és töröljék a nemzeti kulturális örökségek listájáról.
Az egybegyűltek azt is követelték, hogy a spanyol kormány vegye ki a bikaviadalokat azon kulturális események közül, amelyek áfáját 21 százalékról 10-re csökkenti. Itt az ideje, hogy az egész társadalom egyesüljön és azt mondja, hogy elég – hangsúlyozta felszólalásában Laura Gonzalo szervező, aki szerint az elmúlt évben mintegy 20 ezer állat pusztult el a különböző viadalokon az országban.
Spanyolországban évek óta feszült vita zajlik a bikaviadalok megítéléséről, számtalan tüntetést tartanak az ellenzői, akik szerint kegyetlen kínzásnak tekinthető az esemény, míg támogatói azzal érvelnek, hogy a bikaviadal művészet, az ország hagyományai közé tartozik és egyben szimbóluma is.
San Isidro szombattól hétfőig tartó, háromnapos ünnepén több mint 30 különböző típusú bikaviadalt tartanak Madrid-szerte, az állatvédők ezért időzítették tüntetésüket erre az alkalomra. Becslésük szerint összesen mintegy 200 bika pusztul el ezekben a küzdelmekben.
Az ünnep előtti napokban a madridi aréna, a Las Ventas előtti téren található torreádorszobrokat és az épület néhány falszakaszát vörös festékkel kenték össze ismeretlenek.
Madrid védőszentjének ünnepe egyébként csak kisebb részben szól a bikaviadalokról. A városszerte felállított szabadtéri színpadokon rengeteg koncert, táncműsor, hagyományőrző előadás zajlik. Több helyen tartanak kirakodóvásárt, a parkok megtelnek piknikezőkkel, az utcák pedig hagyományos helyi népviseletbe öltözött férfiakkal (chulapo) és nőkkel (chulapa).
Minden nap hosszú sor kígyózik a szentről elnevezett kápolna előtt, az emberek arra várnak, hogy vihessenek egy palackkal a „csodatévő vízből”, amely a legenda szerint meggyógyította I. Károlyt és fiát, II. Fülöpöt is súlyos betegségéből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.