Kétmilliárd eurót költhet felvásárlásokra a Lavazza, Olaszország legnagyobb kávéóriása annak érdekében, hogy tovább növelje globális ambícióit és gyorsan konszolidálódjon a Nestlé és a JAB dominálta iparban – jelenti a Financial Times.
Korábbi befektetéseinek köszönhetően az 1895-ben, Torinóban debütált Lavazza már Franciaországban és Dániában is a kiskereskedelmi eladások császára lett, ennek ellenére van hová fejlődni. A vállalat a világpiac csupán 3 százalékát birtokolja szemben a Nestlével és a JAB-bal, akik a piac több mint egyharmadát lefedik. Antonio Baravalle, a családi vállalkozás vezetője a lapnak hangsúlyozta: a csoport célja az volt, hogy 2020-ra 2,2 milliárd euró bevételt könyveljenek el a felvásárlások révén. Baravelle kiemelte, van elég pénzük ahhoz, hogy a cég a saját útját járja, még mielőtt a tőzsdei bevezetésen kellene gondolkodniuk.
A JAB például az elmúlt négy évben 30 milliárd dollárt költött kávémárkák megszerzésére, beleértve a Douwe Egbertset, a Jacobsot és a Keurig Green Mountaint. A „méretbeli” különbséget azonban maga Baravelle is elismerte a lapnak, kiemelve, hogy szerencsésnek tartják magukat, mert a prémium piac részesei és eszpresszó-alapú szegmensben virágzik az üzlet. Az olasz üzletember a Starbucks térhódításával kapcsolatban azt mondta: a Starbucks milánói boltnyitása is emeli a versenyszellemet, egyben boldog, hogy az instant kávéfogyasztókat lassan az eszpresszó-fogyasztás felé csalogatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.