Magyarországon évente 300-450 millió üdítős- és sörös aludobozt gyűjtenek szelektíven, amiből mintegy 100 millió darabot visszagyűjtő automatákba dobnak be. Az automatahasználók 41 százaléka azért választja a szelektív gyűjtésnek ezt a formáját, mert környezettudatosan szeretne élni, 46 százalékukat viszont inkább a dobozokért kapott pénz motiválja. Tízből nyolc szelektáló kifejezetten büszke arra, hogy másnak is példát mutathat és csökkentheti a környezetterhelést – derül ki a visszagyűjtő automatákat üzemeltető Returpack Kft. felméréséből.
A kutatás rámutatott: nagyfokú kényelem jellemzi a magyar lakosságot az aludobozok használata és szelektív gyűjtése terén, a sörösdobozoknak például csak mindössze a 30-50 százalékát gyűjtik vissza szelektíven. Európa legtöbb országában ez nem így van, egyes nemzetek a fémhulladék 70 százalékát szelektíven gyűjti. A felmérés adatai szerint a szorgalmasabb aludoboz visszagyűjtők 34 százléka havonta, vagy néhány hetente, 23 százalékuk pedig minden héten felkeresi a visszagyűjtő automatákat. Egy-egy ilyen látogatás alkalmával a szelektálók 46 százaléka 10-50 db aludoboztól szabadul meg környezetbarát módon. Ez azt mutatja, hogy a legtöbben otthon összegyűjtenek egy nagyobb mennyiségű alumíniumdobozt és ezt követően viszik azokat vissza az automatákhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.