BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Brexit kiemelt szerepet kapott a Twitter-kampányban

A The UK in a Changing Europe (Az Egyesült Királyság a változó Európában) nevű, elsősorban a brit-EU kapcsolatrendszer kutatására szakosodott londoni intézet által csütörtök este közölt átfogó felmérésben a kutatók 56 kulcsszó használati gyakoriságát vizsgálták a brit Twitter-közösségen belül április 29. és június 4. között.

Theresa May és Jeremy Corbyn, brit miniszterelnök jelöltek
Forrás: AFP

A mérési időszakban összesen 34 millió bejegyzést tekintettek át, és azt találták, hogy a Brexit volt összességében a negyedik leggyakoribb hashtag, de a belpolitikai Twitter-témák mezőnyében jelentős fölénnyel az első helyen végzett: a #brexit 935 456-szor szerepelt a begyűjtött üzenetmintában.

A második leggyakrabban előforduló belpolitikai téma a krónikus finanszírozási válsággal küszködő brit állami egészségügyi szolgálat, az NHS volt, de ennek előfordulási gyakorisága sem érte el a Brexitét: a tanulmány szerzői 420 ezernél valamivel több üzenetben találkoztak az NHS hashtaggel különböző szóösszetételekben.

A két legnagyobb politikai erő első számú politikusainak Twitter-versenyét egyértelműen Jeremy Corbyn, az ellenzéki Munkáspárt vezetője nyerte, 503 ezernél több előfordulással. Theresa May konzervatív párti miniszterelnököt a vizsgált Twitter-üzenethalmazban 302 494-szer említették.

Még markánsabb a Labour fölénye a két párt hashtag-mérlegében: az ellenzéki párt neve egymilliónál többször, a Konzervatív Párté 381 647-szer jelent meg a Twitter-üzenetekben. A tanulmány szerzői hangsúlyozzák, a Twitter nem tekinthető reprezentatív választói mintának, és a felmérést nem lehet a választások eredményének megjóslására használni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.