A The UK in a Changing Europe (Az Egyesült Királyság a változó Európában) nevű, elsősorban a brit-EU kapcsolatrendszer kutatására szakosodott londoni intézet által csütörtök este közölt átfogó felmérésben a kutatók 56 kulcsszó használati gyakoriságát vizsgálták a brit Twitter-közösségen belül április 29. és június 4. között.
A mérési időszakban összesen 34 millió bejegyzést tekintettek át, és azt találták, hogy a Brexit volt összességében a negyedik leggyakoribb hashtag, de a belpolitikai Twitter-témák mezőnyében jelentős fölénnyel az első helyen végzett: a #brexit 935 456-szor szerepelt a begyűjtött üzenetmintában.
A második leggyakrabban előforduló belpolitikai téma a krónikus finanszírozási válsággal küszködő brit állami egészségügyi szolgálat, az NHS volt, de ennek előfordulási gyakorisága sem érte el a Brexitét: a tanulmány szerzői 420 ezernél valamivel több üzenetben találkoztak az NHS hashtaggel különböző szóösszetételekben.
A két legnagyobb politikai erő első számú politikusainak Twitter-versenyét egyértelműen Jeremy Corbyn, az ellenzéki Munkáspárt vezetője nyerte, 503 ezernél több előfordulással. Theresa May konzervatív párti miniszterelnököt a vizsgált Twitter-üzenethalmazban 302 494-szer említették.
Még markánsabb a Labour fölénye a két párt hashtag-mérlegében: az ellenzéki párt neve egymilliónál többször, a Konzervatív Párté 381 647-szer jelent meg a Twitter-üzenetekben. A tanulmány szerzői hangsúlyozzák, a Twitter nem tekinthető reprezentatív választói mintának, és a felmérést nem lehet a választások eredményének megjóslására használni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.