A nyári szezonban gyerekjáték bolti beszerzés esetén 5000 forint, online 6900 forint értékben kerül a kosárba vásárlásonként, ez utóbbi 6 százalékos növekedést jelent. Minden második gyereknek lesznek tábori élményei idén, melyre a szülők mintegy 20-40 ezer forintot szánnak, és minden hetedik kisgyerekes családnál belefér egy – leginkább belföldi – nyaralás is. A nyár mellett a fidget spinner őrület is dübörög: pár hét alatt közel húszezer darabot értékesített a játékkereskedő – derül ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából.
A szezon slágertermékei a medence, labda, bicikli, trambulin, homokozós játékok és a hinta, rossz idő esetén pedig előkerülnek a társasjátékok, a kártyák és a LEGO - mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
A felmérés szerint minden második 3 évnél idősebb gyermek megy idén táborba. A legnépszerűbbek a sport- (50 százalék), alkotó- (32 százalék) és erdei táborok (15 százalék), melyeket a hittan-, nyelvi és zenetáborok követnek. „Egy gyermek egy heti táboroztatására a szülők kétharmada 20 és 40 ezer forint közötti összeget, egyharmaduk 20 ezer forintnál kevesebbet szán. Minden harmadik családra jellemző, hogy legalább két tábort finanszíroznak, amihez hozzájön még a zsebpénz, mely egy napra általában ezer forintnál kevesebb (50 százalék), de van, ahol 1-3 ezer forint (32 százalék) és 3-5 ezer forint (10 százalék) között mozog” – mondta Gyaraki Dávid.
Idén nyáron tíz kisgyermekes családból hét tervez családi nyaralást; legtöbben belföldi szálláshelyeket céloznak meg (75 százalék ), külföldre csak tíz családból egy utazik. „Egy hosszabb út remek alkalom a közös játékra, a felmérésünk szerint ezt a szülők ki is élvezik: minden második család szóláncozik vagy barchobázik, de minden negyedik gyermekkézbe kerül időnként tablet vagy okostelefon is. Érdemes azonban kreatívan megválasztani, mit adunk a gyermek kezébe; az okoseszközök helyett jó alternatíva lehet egy-egy egyszerűbb játék, például a nyár slágere, a fidget spinner is. Érezhetően jut belőle sok családba: pár hét alatt közel húszezer darabot vásároltak nálunk a magyar szülők” – tette hozzá a marketingvezető.
TOP10 termékkategória a nyári szezonban (2017)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.