Több mint ötven év után újra sztrájkolni fognak a Bank of England dolgozói a magasabb bérekért – jelentette be hétfőn a Unite, Nagy-Britannia egyik legnagyobb szakszervezete. Ezzel további nyomást gyakorolnak a kormányzatra a közszolgálatban dolgozók bérsapkájának emelése érdekében. Már Theresa May kabinetjének több tagja, köztük Boris Johnson külügyminiszter is amellett kardoskodik, hogy emeljék meg az egyszázalékos béremelési küszöböt – értesült az Independent. A bérsapka 2013 óta van érvényben azzal a céllal, hogy csökkentsék az állami kiadásokat.
Bár ez a határérték nem érvényes a 323 éves Bank of England (BoE) dolgozóira, ők is csak egyszázalékos béremelést kaptak, amivel nem elégedettek, ezért július 31-én négynapos sztrájkba kezdenek – számolt be a Reuters. A Unite szerint vannak olyan bankalkalmazottak, akiknek az éves fizetése nem éri el a 20 ezer fontot (7 millió forint), vagyis az egyszázalékos emelés ellenére is anyagi nehézségekkel küzdenek. Nagy-Britanniában az utóbbi időben csökkent a keresetek reálértéke, mert az infláció mértéke meghaladja a béremelésekét.
A bank egyébként éppen a sztrájk idején tartja majd legközelebbi kamatdöntő ülését. A BoE közölte, hogy a munkabeszüntetés nem érinti a szolgáltatásaikat, de a megegyezés reményében addig is folytatják a tárgyalásokat a szakszervezettel.
Magasabb bérekért sztrájkolnak a British Airways (BA) utaskísérői is; a munkabeszüntetés szombaton kezdődött, és 16 napig tart, ezért a társaság engedélyt kért és kapott a repülési felügyelettől, hogy 9 Airbus–A320-ast, illetve A321-est lízingeljen legénységgel együtt a Qatar Airwaystől. Így csupán néhány Heathrow-ról induló járatot kellett törölni, a gatwicki és a londoni repülőtér menetrend szerint működik.
A Sun beszámolója szerint a BA értetlenül áll a sztrájk előtt, mivel korábban már megállapodtak a bérekről a Unite-tal, ezt azonban később a szakszervezet elutasította. A vita azokat a légiutas-kísérőket érinti, akik 2010 után kezdtek el dolgozni a BA-nál, és akik a szakszervezet szerint kevesebbet keresnek a többieknél. A Unite egy friss felmérésre hivatkozik, amely szerint az utaskísérőknek majdnem a fele kénytelen másodállást vállalni, hogy meg tudjon élni, és vannak, akik két műszak között az autójukban alszanak, mert nincs pénzük hazamenni. A BA ugyan évi 21–25 ezer fontos (7,4–8,8 millió forint) fizetéssel hirdeti az utaskísérői állásokat, a kezdők csupán 12 ezer fontot (4,2 millió forint) plusz óránként 3 fontot keresnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.