Idén elővételben kevesebb jegyet sikerült eladni a tegnap kezdődött Sziget Fesztiválra, mint tavaly – mondta a Világgazdaságnak Kádár Tamás, a Sziget Kft. cégvezetője, aki szerint ennek több oka is lehet. Az egyik a programokkal magyarázható, ami tavaly nagyon erős volt, elképzelhető, hogy idén nem sikerült olyan mértékben eltalálni a közönség igényét. Ráadásul idén a Sziget szervezőinek a kapunyitás előtt csaknem két héttel programot kellett módosítaniuk: Clean Bandit és Rita Ora is lemondta a fellépést. Ebben az esetben a fellépők visszautalják az előleget, kötbért sem számítanak fel nekik. Azért lehet ez a gyakorlat, mert a sztároknak sem érdekük, hogy visszalépjenek, és az ügynökeik igyekeznek segíteni, hogy betöltsék a helyüket. Rita Ora pedig megígérte, hogy jövőre itt lesz. Mindezek ellenére a szombati program erős lesz, ahogyan a szerdai is, hiszen színpadra áll Pink és Wiz Khalifa is – tette hozzá Kádár.
A költségeknek körülbelül a felét a programok viszik el, 40 százalékot az üzemeltetési és technikai kiadások, 10 százalékot pedig a különböző szolgáltatások. A tavalyi Szigetet 5,7 milliárd forintból sikerült kihozni, idén nagyjából 12 százalékkal növekednek a kiadások, vagyis a mostani, 25. jubileumi fesztivál 6,3 milliárd forintba kerül. A bevétel 85 százaléka a jegyek értékesítéséből folyhat be, 10 százalék szponzori pénzekből, amihez jönnek még az egyéb források (az állami támogatás mértéke nem éri el az 1 százalékot). Tavaly az összes bérlet elfogyott, ráadásul három nap is telt házas volt a Szigeten, ahol végül 496 ezren fordultak meg. Kádár Tamás szerint sok múlik a napi látogatókon, de az már látszik, hogy idén nem sikerül megdönteni a tavalyi rekordot. A cél tehát, hogy minél közelebb kerüljenek az elmúlt évi számokhoz.
Egy-egy napon a Sziget-vendégek valamivel több mint fele magyar. A külföldiek java része teljes hétre érkezik, így csak a bérletvásárlók 10-15 százalékát adja a hazai közönség. A fesztivál szervezői tavasszal úgy számoltak, hogy a rendezvény bevétele 7 milliárd forint körül alakulhat. Ezt a tervet egyelőre nem korrigálják, mivel döntő tényező lehet az időjárás, következésképp a látogatószám és a vendéglátás bevételei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.