BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A lelátókat cserélnék le először a Hungaroringen

Három szakaszban lenne érdemes felújítani a sportpályát – mondta a Világgazdaságnak a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt.

Három szakaszban lenne érdemes felújítani a Hungaroringet – mondta a Világgazdaságnak a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt. Az első évben, vagyis a 2018-as Forma–1-es futam után a pályacsíkon kívüli területre összpontosítanának: elbontanák, kicserélnék a lelátókat, felújítanák a tévékommentátorok fülkéit. A következő évben a belső területeket fejlesztenék, ami érintené a főépületet, a bokszokat, és egy mélygarázst is kialakítanának. A harmadik szakasz eredményeként pedig a Hungaroring, amely már most is a hazai autó-motor sport fellegvára, egy 365 napon át nyitva tartó látogatóközpontként működhetne.

Fotós: Veres Viktor

Mindezekhez első lépésként azonban a Hungaroring Sport Zrt.-nek mielőbb hozzá kell jutnia az idei költségvetésben erre a célra elkülönített ötmilliárd forinthoz. Elképzelhető, hogy ezt is tartalmazza a Hungaroring fejlesztéséről szóló döntés előkészítése, amely információnk szerint a nyár végi kormányülésen szerepelhet. Ezzel kapcsolatban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) arról tájékoztatta lapunkat, hogy a program előkészítése még idén elkezdődhet. Gyulay Zsolt hangsúlyozta: miután megkapták a szóban forgó összeget, már kiírhatják a kivitelezési pályázatot, amelynek a lebonyolítása hat-nyolc hónapig tarthat. Ezek után derülhet ki, hogy pontosan mi mennyibe kerül.

A 31 éves mogyoródi létesítmény meg is érett az átfogó rekonstrukcióra, amit a magyar kormány már akkor megígért a Forma–1 korábbi jogtulajdonosának, Bernie Ecclestone-nak, amikor aláírták vele a szerződést arról, hogy a Magyar Nagydíj 2026-ig biztosan a versenynaptárban marad. Azonkívül viszont, hogy a Hungaroring Sport Zrt. két évvel ezelőtt saját forrásból állapotfelmérést készíttetett, eddig semmilyen érdemi lépés nem történt az ügyben. Pedig a tanulmány is alátámasztotta, hogy az 1986-ban átadott létesítmény lesújtó állapotban van, gyakorlatilag mindent le kellene bontani, ki kellene cserélni a pálya környékén, beleértve a lelátókat, a központi épületet, az infrastruktúrát. Ezek költségét akkor 25 milliárd forintra becsülték, de a forrás nem kezdett el csordogálni, és miután a Hungaroring Sport Zrt.-nek erre nem volt és most sincs pénze, a cég nem kezdhette el az előkészületeket. Azok után azonban, hogy Szijjártó Péter, a külgazdasági tárca vezetője találkozott a Forma–1 új főnökével, Chase Carey-vel, lendületet vehet a beruházás, melynek költségét ma már három év alatt 35 milliárd forintra teszik.

Az NFM közlése szerint a jövő évi büdzsé nem tartalmaz a mogyoródi fejlesztési programmal kapcsolatos tételt. Ez az összeg a tárca szerint csak azután határozható meg, hogy a kormány jóváhagyja a Hungaroring Sport Zrt. terveit. Továbbá a beruházás megkezdésének előfeltétele egy részletes jogi, pénzügyi, zajvédelmi, környezetvédelmi előírásoknak megfelelő megvalósíthatósági tanulmány elkészítése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.