BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alig változtatna otthonán a többség

 A hazai lakosság mintegy háromnegyede általában elégedett az otthonával, de legtöbbjük belemenne kisebb-nagyobb változtatásokba, amelyek elsősorban a nappalit és a konyhát érintenék.

Általánosan jellemző a Magyarország–Szlovákia–Csehország régióra, hogy az emberek többsége elégedett az otthonával, és legfeljebb csak apró módosításokat végezne rajta – derül ki az IKEA reprezentatív kutatásából. A magyarok 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy álmai otthonában él, 65 százalékuk néhány dolgot változtatna, 23 százalék inkább elégedetlen, húszból egy válaszadó pedig kifejezetten nem kedveli környezetét.

Azokat a helyiségeket újítjuk fel leginkább, ahol a legtöbb időt eltöltjük.
Forrás: Shutterstock

A felújításokat legtöbben – 32 százalék – a nappaliban végeznék, a válaszadók 30 százaléka pedig a konyháját építené át. Az eredmények talán nem meglepők: ezekben a helyiségekben töltjük a legtöbb időt. Az IKEA felmérése szerint a magyarok nagyobb része a kényelemben hisz: a válaszadók 40 százaléka számára az jelenti az otthont, ahol az utcai ruha helyett előkerülhet a melegítő, 28 százalékuk pedig számítógépezéssel, internetezéssel vezeti le a hosszú nap fáradalmait. A magyarok ezenkívül a nyugodtan elfogyasztott italt, a zenehallgatást és a tévénézést jelölték meg leggyakoribb tevékenységeiknek.

Emellett természetesen egyedüllétre is gyakran szükségünk van, ha feltöltődésről van szó: a megkérdezettek 45 százaléka saját szobájába vonul vissza, bár a kutatás eredményei szerint ilyen szobát leggyakrabban a 24 év alatti és 59 év fölötti korosztályok otthonaiban találhatunk. Az emberek 16 százaléka kedvenc foteljének kényelmében, 12 százalék pedig az ágyában keresi a nyugalmat. A magyarok nagy része akkor sem igen változtat a szokásain, ha egyedül van a lakásban: 92 százalékuk interne­tezéssel tölti az időt, 42 százalékuk felhangosítja a tévét vagy kedvenc zenéjét, 41 százalék pedig egyszerűen csak lustálkodva pihen.

„Az eredmények alapján jóval kevésbé használjuk ki az otthonunkban rejlő lehetőségeket, mint amennyire módunk lenne rá, ennek hátterében pedig számos ok húzódhat meg. Egyike az, hogy mi, magyarok jobban kedveljük a passzív, mint az aktív kikapcsolódást – holott ez utóbbi néha jobban feltölt, mint ha csak a lakásunkban rendelkezésre álló képernyők valamelyikét választanánk” – mondta el a kutatás kapcsán Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.