Az eddigi 20-ról 25 százalékra emelkedik Dél-Koreában az új mobilfizetők havi diszkontrátája szeptember közepétől, ez pedig rányomja majd bélyegét a szolgáltatók bevételeire. A Moody’s azonban arra számít, hogy a rendelet, amelyet múlt hét pénteken jelentett be a koreai tudományért és kommunikációs technológiáért felelős minisztérium, nem okoz jelentős felfordulást, mivel csupán az új előfizetőket érinti.
Dél-Koreában 2017 júniusában 56 millió mobil-előfizető volt a minisztérium adatai szerint. A felhasználók a szerződés megkötésekor választhatnak, hogy a készülék árából vagy a szolgáltatás havidíjából kérnek-e kedvezményt. A minisztérium reményei szerint a megemelt diszkontrátának köszönhetően évente nagyjából 19 millió mobilhasználó választhatja az új árengedményrendszert a jelenlegi 14 millió helyett.
A Moody’s elemzői úgy látják, rövid távon a szolgáltatók mobiltelefonos összbevétele csak 3-4 százalékkal módosulhat, hiszen a nagyobb kedvezmény csupán az új szerződésekbe kerül bele, a mostani kontraktusok pedig még két évig is érvényesek lehetnek. A koreai szolgáltatóknak így lesz elég idejük arra, hogy alkalmazkodjanak a rendelethez. Akár új csomagokkal, nagyobb adathasználati kerettel, összekapcsolt szolgáltatásokkal is előrukkolhatnak, vagy a marketingköltségeiket szoríthatják vissza.
A legnagyobb koreai telekommunikációs szolgáltató, az SKT március végén 49 százalékos piaci lefedettséggel büszkélkedhetett. Teljes értékesítéseinek 63 százaléka kapcsolható mobiltelefonos szolgáltatáshoz. Riválisa, a KT az integrált telekommunikáció területén vezető vállalat: 2017 első fél évében teljes értékesítéseinek 31 százalékát tették ki a mobilos eladások.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.