Idén 300 millió forintos beruházással indítottuk az évet, amikor megnyitottuk a Cinema City Győrben a 4DX mozitermet, ezenkívül az év hátralévő részében további egymilliárd forintot költünk mozifelújításokra – közölte a Világgazdasággal a társaság marketing- és PR-igazgatója. Buda Andrea kifejtette: megújul a Cinema City Aréna, ahol az Imax-teremben a vászoncsere már megtörtént, ugyanitt székcsere lesz, de további újdonságokkal is készülnek az év hátralévő részében. Emellett Miskolcon már végeztek mind a nyolc teremben a székcserével, a lobbi, a büfé és az egyéb területek rekonstrukciója ezután következik. A cég tájékoztatása szerint a székesfehérvári mozikban szeptember elején kezdődik a székcsere, amit az összes többi terület megújítása követ. Ezenkívül részlegesen a szolnoki és a szombathelyi mozik is megújulnak, az átalakítások főleg a büféket és a pénztárakat érintik.
Budapesten kívül 13 vidéki megyeszékhelyen van jelen hazánkban a Cinema City összesen 18 mozival, ami 157 mozitermet jelent, ebből egy Imax- (Aréna) és két 4DX- (WestEnd és Győr) mellett öt VIP-terem (Aréna) színesíti a kínálatot. Buda Andrea lapunknak felidézte: a vállalat történetében fontos mozzanat volt 2011-ben a Palace mozihálózat felvásárlása, a Cinema City és a Cineworld 2014-es összeolvadására ugyancsak mérföldkőként tekintenek. Utóbbi tranzakció nyomán az anyacég Európa második legnagyobb mozihálózata lett. Így a Cinema City Magyarország mellett további nyolc ország (Lengyelország, Szlovákia, Csehország, Románia, Bulgária, Izrael, Egyesült Királyság és Írország) mozipiacán képviselteti magát 227 moziban 2147 terem üzemeltetésével. A további bővüléssel kapcsolatban a marketing- és PR-igazgató elmondta: ha egy üzleti lehetőség megtalálja a céget, megvizsgálják a potenciális megtérülést, és annak alapján döntenek a következő lépésekről. A régióban idén még két-két mozit nyitnak Romániában és Lengyelországban, egyet pedig Csehországban.
A vállalat figyelemmel kíséri a nemzetközi mozis trendeket, a WestEndben lévő 4DX-mozi például 2013-ban az első volt Európában, de korábban, amikor a Cinema City először nyitott ilyet Izraelben, a világon még mindössze 18 4DX-moziterem volt. Ez a szám ma 400-ra rúg, ebből 30 a cégcsoport érdekeltségébe tartozik. A 4DX a világ jelenlegi legmodernebb mozitechnológiája, különlegessége, hogy mozgó üléseket, fényeffekteket, illatokat, buborékokat, víz- és levegőbefújást is alkalmaz, összehangolva a filmben szereplő környezeti hatásokkal.
Mivel a hazai Cinema City egy tőzsdei cég leányvállalata, konkrét látogatószámot nem közölt. Annyit viszont elárult, hogy tavaly 11,7 százalékos, tavalyelőtt pedig 13 százalékos növekedést produkált a magyar piacon. Támpontul szolgálhat, hogy a magyarok az elmúlt évben több mint 14 millió mozijegyet vásároltak, a Gazdasági Versenyhivatal 2015-ös közlése szerint a hazai mozipiacon 80-85 százalékos részesedéssel bír a lánc. Idén júliusban a Cinema City hálózatában vélhetően a nyári promóciók hatására 15 százalékkal nőtt éves összevetésben a nézőszám, holott tavalyhoz képest két mozival kevesebbet üzemeltetnek.
Áprilistól Coca-Cola helyett Pepsi termékeket lehet kapni a Cinema City mozijaiban. Buda Andrea ezt azzal indokolta, hogy a Coca-Colával való szerződésük lejárt, a szórakoztatóipar, kiemelten a mozipiac felé nyitó Pepsi pedig kész volt az együttműködésre. A változtatást követő kezdeti elégedetlen hangok után a cég azt tapasztalja, hogy ma már a nézői visszajelzések is pozitívak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.