BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Védjegypert nyert a Tiffany

A Costco amerikai áruházláncnak csaknem 20 millió dollárt kell fizetnie a Tiffany & Co. luxusékszereket gyártó cégnek.

A Costco amerikai áruházláncnak csaknem 20 millió dollárt kell fizetnie a Tiffany & Co. luxusékszereket gyártó cégnek – erősített meg egy korábbi ítéletet egy New York-i szövetségi bíróság a napokban. A Reuters beszámolója szerint az áruházlánc ugyanis „Tiffany” jelzéssel ellátott eljegyzési gyűrűket árult, amelyek valójában nem a híres ékszercégtől származtak, emiatt a mostani bírósági határozat kimondta, hogy a Costcónak 11,1 millió dollárt és még kamatot is kell fizetnie a Tiffanynak. Az összeg a Costco által okozott kár háromszorosa. Ezenfelül még tavaly októberben egy másik bíróság 8,25 millió dolláros büntetést szabott ki az áruházláncra.

Forrás: VG

A bíróság megtiltotta, hogy a Costco a továbbiakban Tiffany jelzésű ékszereket áruljon, kivéve ha azok valóban a luxuscég termékei, ellenkező esetben valamilyen kiegészítő jelzést kell használnia. (Például Tiffany-stílusú vagy Tiffany-szerű elnevezéssel kell ellátnia a termékeket.)

A Costco jelezte: fellebbezni fog a határozat ellen, mivel szerinte a tárgyalás előtt, alatt és után is számos tévedés történt az igazságszolgáltatási folyamatban.

A Tiffany & Co. még 2013-ban perelte be a Costcót, többek közt védjeggyel való visszaélés, megtévesztő üzleti gyakorlat és hamisítás miatt. A Costco azonban vitatta a vádakat, mondván: a „Tiffany” általános elnevezésként is használatos köves gyűrűkre. Az ügyben eljáró bíróság 2015-ben elutasította ezt a védekezést, s úgy határozott, hogy az adott ékszerek esetében a Costco felelősségre vonható védjegyhamisítás és védjeggyel való visszaélés miatt.

A mostani ítéletre reagálva a Costco felső vezetése úgy vélte: a szó bevett értelmében nem tekinthető védjegyhamisításnak a gyűrűk értékesítése, hiszen az áruházlánc nem hamisított Tiffany & Co.-gyűrűket árult. A Tiffany jogásza szerint azonban ők épp azért vitték bíróság elé az ügyet, hogy megvédjék a cég értékeit, és biztosak legyenek abban, hogy a Costco vásárlóit nem vezetik félre.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.