BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezek a legnépszerűbb pihenési formák a magyarok körében

A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, a magyar internetezők kikapcsolódási szokásait vizsgáló kutatásából többek között arra is fény derül, hogy leginkább utazással szeretünk feltöltődni.

Lassan felnő az első olyan generáció, akit kezdettől fogva az internet és az okos eszközök vesznek körül. Az okostelefon és az állandóan elérhető internet amellett, hogy bámulatos lehetőségeket rejt, kitágítja a világunkat és egyúttal be is szűkíti a kikapcsolódási tevékenységeinket – állapítja meg a Bónusz Brigád és piackutató partnere a GKI Digital felmérése.

A két cég közös kutatásában résztvevő, 1200 aktív internetező közül a többség (63 százalék), az otthoni kikapcsolódását rendszeresen vegyíti kimozdulós, aktívabb programokkal is. További 30 százalék esetében viszont már csak a kimozdulós programok adnak igazi feltöltődést. Az internetezők 7 százaléka pedig – főként időbeni, anyagi vagy akár „generációs” okok miatt – általában a négy fal között kapcsolódik ki.

Forrás: GKI

A Z generáció otthon is jól érzi magát

Otthoni programokkal legnagyobb arányban a Z generáció fiataljai töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket – derül ki a felmérésből. Esetükben – a kitolódó tanulmányok és az ezzel járó későbbi munkakezdés miatt – az anyagi korlátok is befolyásolják a pihenés mikéntjeit. Emellett ez a korosztály tud a leginkább elmerülni és feltöltődni az otthoni – jellemzően számítógéphez, média lejátszóhoz, okos eszközhöz, konzolhoz kötött – digitális világban.

Belföldi utazás, kultúra és wellness a népszerűségi lista élén

Ha kimozdulásról van szó – áll a kutatásban -, az internetezők háromnegyede legszívesebben valamilyen utazáshoz köthető program mellett teszi le a voksát, azonban sok esetben ezen vágyak anyagi korlátok miatt csupán tervek, álmok maradnak.

A ténylegesen megvalósított utazással járó kikapcsolódási programok között a belföldi – jellemzően félnapos vagy egynapos – lehetőségek a legkedveltebbek, mellettük népszerűek még a komplett wellness hétvégék és a külföldi utak is. Az utazás azonban nem az egyetlen, amire szívesen áldozunk: rendszeresen megyünk moziba, színházba, múzeumba és a wellness programokat is előszeretettel választjuk.

Forrás: GKI

Mozduljunk ki

A Z generációval ellentétben a középkorúak, a vidéki megyeszékhelyeken élők, valamint a kisgyerekkel otthon lévő anyukák sokkal nagyobb arányban szeretnek kimozdulni.

Azonban míg például a fővárosiak számára a kimozdulás célja inkább egy étterem, a vidéki megyeszékhelyeken élők és a családosok szívesebben töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket belföldi utazással, szabadtéri programokkal vagy épp kirándulással. Utóbbi, vagyis a kirándulás azok között is népszerű elfoglaltság, akik még nem élnek együtt párjukkal.

A gyermeket vállaló nők 94 százaléka számára pedig a legfőbb kikapcsolódási forma a belföldi utazás, hisz számukra a megszokott, otthoni környezettől távoli program segíthet leginkább a feltöltődésben.

Forrás: GKI

A felmérés szerint az internetező magyar lakosság sporthoz fűződő viszonyát jól jelzi, hogy az aktív sportolás összességében csupán a hatodik legnépszerűbb kikapcsolódási mód, megelőzik többek közt a különböző gasztronómiai programok is. Előkelőbb helyen szerepel viszont a sport a Z generáció számára, esetükben ugyanis a mozgás jelenti a legkedveltebb feltöltődési formát.

A munkába állás és a családalapítás közeledtével a 25-40 év közöttiek minden más kikapcsolódási forma elé helyezik a külföldi utazást és gasztronómia iránti érdeklődést.

A középkorú, 40-60 év közötti internetezők körében viszont nincs kiugróan kedvelt kikapcsolódási forma, ugyanis a családi és egzisztenciális háttér miatt ebben a korosztályban a legváltozatosabbak a feltöltődési módok. A nyugdíj korhatárához közeledve aztán egyre kevesebb féle kikapcsolódási forma jön szóba és a legkedveltebb feltöltődési programmá a kultúra válik.

A különböző kreatív-, illetve önképzési lehetőséget adó kurzusok leginkább a fiatalok, valamint a nők számára jelentenek valós kikapcsolódási lehetőséget. A legkisebb népszerűsége pedig az extrém programoknak van, ezeket leginkább a 30 év alatti férfiak preferálják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.