Lassan felnő az első olyan generáció, akit kezdettől fogva az internet és az okos eszközök vesznek körül. Az okostelefon és az állandóan elérhető internet amellett, hogy bámulatos lehetőségeket rejt, kitágítja a világunkat és egyúttal be is szűkíti a kikapcsolódási tevékenységeinket – állapítja meg a Bónusz Brigád és piackutató partnere a GKI Digital felmérése.
A két cég közös kutatásában résztvevő, 1200 aktív internetező közül a többség (63 százalék), az otthoni kikapcsolódását rendszeresen vegyíti kimozdulós, aktívabb programokkal is. További 30 százalék esetében viszont már csak a kimozdulós programok adnak igazi feltöltődést. Az internetezők 7 százaléka pedig – főként időbeni, anyagi vagy akár „generációs” okok miatt – általában a négy fal között kapcsolódik ki.
A Z generáció otthon is jól érzi magát
Otthoni programokkal legnagyobb arányban a Z generáció fiataljai töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket – derül ki a felmérésből. Esetükben – a kitolódó tanulmányok és az ezzel járó későbbi munkakezdés miatt – az anyagi korlátok is befolyásolják a pihenés mikéntjeit. Emellett ez a korosztály tud a leginkább elmerülni és feltöltődni az otthoni – jellemzően számítógéphez, média lejátszóhoz, okos eszközhöz, konzolhoz kötött – digitális világban.
Belföldi utazás, kultúra és wellness a népszerűségi lista élén
Ha kimozdulásról van szó – áll a kutatásban -, az internetezők háromnegyede legszívesebben valamilyen utazáshoz köthető program mellett teszi le a voksát, azonban sok esetben ezen vágyak anyagi korlátok miatt csupán tervek, álmok maradnak.
A ténylegesen megvalósított utazással járó kikapcsolódási programok között a belföldi – jellemzően félnapos vagy egynapos – lehetőségek a legkedveltebbek, mellettük népszerűek még a komplett wellness hétvégék és a külföldi utak is. Az utazás azonban nem az egyetlen, amire szívesen áldozunk: rendszeresen megyünk moziba, színházba, múzeumba és a wellness programokat is előszeretettel választjuk.
Mozduljunk ki
A Z generációval ellentétben a középkorúak, a vidéki megyeszékhelyeken élők, valamint a kisgyerekkel otthon lévő anyukák sokkal nagyobb arányban szeretnek kimozdulni.
Azonban míg például a fővárosiak számára a kimozdulás célja inkább egy étterem, a vidéki megyeszékhelyeken élők és a családosok szívesebben töltik a kikapcsolódásra szánt idejüket belföldi utazással, szabadtéri programokkal vagy épp kirándulással. Utóbbi, vagyis a kirándulás azok között is népszerű elfoglaltság, akik még nem élnek együtt párjukkal.
A gyermeket vállaló nők 94 százaléka számára pedig a legfőbb kikapcsolódási forma a belföldi utazás, hisz számukra a megszokott, otthoni környezettől távoli program segíthet leginkább a feltöltődésben.
A felmérés szerint az internetező magyar lakosság sporthoz fűződő viszonyát jól jelzi, hogy az aktív sportolás összességében csupán a hatodik legnépszerűbb kikapcsolódási mód, megelőzik többek közt a különböző gasztronómiai programok is. Előkelőbb helyen szerepel viszont a sport a Z generáció számára, esetükben ugyanis a mozgás jelenti a legkedveltebb feltöltődési formát.
A munkába állás és a családalapítás közeledtével a 25-40 év közöttiek minden más kikapcsolódási forma elé helyezik a külföldi utazást és gasztronómia iránti érdeklődést.
A középkorú, 40-60 év közötti internetezők körében viszont nincs kiugróan kedvelt kikapcsolódási forma, ugyanis a családi és egzisztenciális háttér miatt ebben a korosztályban a legváltozatosabbak a feltöltődési módok. A nyugdíj korhatárához közeledve aztán egyre kevesebb féle kikapcsolódási forma jön szóba és a legkedveltebb feltöltődési programmá a kultúra válik.
A különböző kreatív-, illetve önképzési lehetőséget adó kurzusok leginkább a fiatalok, valamint a nők számára jelentenek valós kikapcsolódási lehetőséget. A legkisebb népszerűsége pedig az extrém programoknak van, ezeket leginkább a 30 év alatti férfiak preferálják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.