Pénz vagy idő hiánya miatt nem nyaralt az utóbbi három évben a magyar lakosság 20 százaléka a K&H biztos jövő indexe szerint, amelyből az is kiderül, hogy a legnépszerűbb vakációs program egyre inkább a strandolás.
A 30–39 évesek körében a legmagasabb, idén 88 százalék azok aránya, akik az utóbbi három évben legalább egyszer nyaralással töltötték a szabadságukat, a legalacsonyabb, mindössze 69 százalék pedig az 50–59 évesek körében. A K&H turisztikai kutatása során félezer 30–59 évest kérdeztek: minden ötödik nyilatkozta azt, hogy a vizsgált időszakban nem volt lehetősége elutazni. Még többen, 39 százalékuk mondta azt május végén–június elején, hogy idén sem jut el sehova. A nyaralás a nagy többség számára kimerítő programnak bizonyul: a vakáció során mindössze 4 százalékuknak sikerül kipihennie magát. Annak ellenére, hogy elsöprő fölénnyel vezeti a vakációs programok toplistáját a strandolás, amit tavaly a válaszadók 67 százaléka, idén viszont már a 71 százaléka jelölt meg első helyen, zömében a gyerekesek. Kirándulni és várost nézni is szívesen megy a többség, 56 és 65 százalékuk számára kihagyhatatlan időtöltés ez a szabadságuk idején, utóbbira elsősorban a gyermektelenek kaphatók. A fesztiválok idejére 31 százalék időzíti a szabadságát.
A fiatalok és a magas jövedelműek körében a legmagasabb, 67, illetve 66 százalék az online szállásfoglalási lehetőségekkel élők aránya. Már az utazók többsége, 60 százaléka számára természetes, hogy maga intéz mindent az interneten, és csak 15 százalék fordul utazási irodához. A wellness-szolgáltatások rendkívül népszerűek, és már a szállás kiválasztása során döntő jelentőségűek: a szállásfoglalók fele előnyben részesíti ez efféle ajánlatokat.
A nyaralás klasszikus családi program. Barátokkal és gyerek nélkül csak a magyarok 12 százaléka utazik el, mindössze 4 százalékuk vág neki a vakációnak egyedül, miközben 44-44 százalék a szabadságukat párjukkal vagy családtagjaikkal töltők aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.