BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Első alkalommal voltunk jelen önálló standdal a BETT-en

Először vett részt önálló standdal Magyarország a londoni BETT (British Educational Training and Technology) Show-n, a világ legnagyobb oktatástechnoló­giai kiállításán. A rendezvényen hetven ország képviseltette magát, és mintegy 35 ezer vendéget fogadtak. A magyar delegációban ötven pedagógus is helyet kapott.

Futurisztikus szakmai tartalmakkal, neves előadókkal és a 22. századot idéző vívmányokkal várta az érdeklődőket az oktatás high-tech show-ja, a londoni BETT.

Célunk, hogy megmutassuk, Magyarország is felkerült az oktatásügyet érintő digitális fejlesztések világtérképére. Emellett tanulni akarunk a világ legkülönbözőbb pontjáról érkező cégektől, szakmai műhelyektől

– emelte ki Deutsch Tamás. A Digitális jólét programért felelős miniszterelnöki biztos a rendezvény csütörtöki megnyitóján beszélt arról, hogy a részvételt a kormány mintegy 393 millió forinttal támogatta, segítve ezzel 25 magyar vállalat bemutatását, s azt, hogy Magyarország is megjelenjen a digitális oktatás piacán.

Az új technológiai megoldások 20-30 százalékos időmegtakarítást nyújthatnak a tanároknak
Forrás: MW

Az idei eseményre a Microsoft hazai szakembereit a vállalat innovatív pedagóguscsapatának két meghatározó tagja is elkísérte – számolt be közleményében a társaság. A Microsoft és a McKinsey napokban publikált, közös globális kutatása szerint a modern technológiai eszközök és megoldások a tanárok idejének akár 20-30 százalékát is megtakaríthatják. Ennek az oktatási technológiának a high-tech show-ja a BETT szakkiállítás, ahová az idén mintegy 103 edtech startupot, 850 iparági szereplőt vártak a világ 131 országából. A január 24–28. közötti londoni kiállítás szakmai és kereskedelmi fórum is, amelyre mintegy 35 ezer nagy-britanniai iskolavezető és tanár érkezett vásárlási szándékkal, valamint ötezer szakértő, oktatási döntéshozó, fejlesztő mintegy hetven országból a legújabb technológiák áttekintésére.

A Microsoft és a McKinsey kétezer 12–18 éves tanulót, valamint kétezer pedagógust megkérdező közös kutatásából az is kiderül, hogy a negyedik ipari forradalom nyertesei azok a diákok lesznek, akik magas fokú problémamegoldó képességgel, kreativitással, kritikus gondolkodásmóddal és kognitív készségekkel rendelkeznek. Ez annyiban nem meglepő, hogy a technológiai fejlődéssel fokozatosan egyre magasabb szintűvé válik az automatizáció, és ez minden eddiginél fontosabbá teszi a szociális és érzelmi intelligencián alapuló készségeket – a kutatás szerint pár éven belül akár 30-40 százalékkal több munkakörben már ezek lehetnek meghatározók.

A megkérdezett fiatalok ugyanakkor úgy érzik, az oktatási rendszer egyelőre nem követi ezt a változó trendet. Alig több, mint 40 százalékuk mondta, hogy megfelelő felkészítést kap a munka világába való belépéshez, a többség pedig különösen nagy hiányt érez a fenti készségek és képességek fejlesztésében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.