Európában eddig 38 szállodában alkalmaznak digitális portaszolgálatot. Az osztrák fővárosban a bécsi vasútállomás mellett található Hotel Zeitgeistban tesztelik december óta az okos robotportás rendszert, a Gustaffot.
Az új digitális portaszolgálat egy komplex információs központ, amely okostelefonról a nap 24 órájában elérhető. A vendégek egy weboldalon keresztül igényelhetnek szobaszervizt, foglalhatnak asztalt egy étterembe vagy rendelhetnek taxit.
A bécsi startup mögött az „Alexa“ nevű nyelvfelismerő rendszer áll. A hotel vendégei a hangvezérelt Amazon Echo készülék segítségével gyors szóbeli tájékoztatást és választ kaphatnak olyan kérdésekre, például, hogy meddig tart a reggeli, milyen szolgáltatások érhetők el a szállodában, vagy arról, hogy milyen kikapcsolódási lehetőséget ajánlanak Bécsben.
A digitális hotelszerviznek azonban nem célja a hagyományos portaszolgálat munkakör leváltása. A szállodák az új találmánnyal hatékonyabbá tudják tenni a kiszolgálást és így a hagyományos portaszolgálatnak több ideje marad a vendégek egyéni kéréseinek teljesítésére.
Kereskedelmi szempontból is több előnnyel jár, hiszen a vendégek kérdéseit és kéréseit a rendszer segítségével a szállodák azonnal ki tudják értékelni.
Az eredmény alapján pontos képet kapunk arról, hogy milyen információkra van leginkább szüksége a vendégeinknek, így ehhez tudunk alkalmazkodni a jövőben
- nyilatkozta Sabine Vukits, a Hotel Zeitgeist marketing felelőse.
A robotporta feltalálói jelenleg egy olyan okos szállodai szobakulcs rendszer tesztelésén dolgoznak, amely okostelefonról is könnyen működtethető lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.