A magyarok többsége közömbös a Valentin-nap iránt – derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából. A válaszadók nagy többsége, 63 százaléka felesleges, pénztárca-nyitogató, mesterkélt ünnepnek tartja a Valentin-napot. A mögöttes érvelés pedig egyszerű: a másik iránti érzéseinket nem csak évente egy alkalommal kell kimutatni. Azonban a 30 év alatti internetezők körében egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tengerentúlról átvett szokás. Körükben 41 százalék kifejezetten pozitívan áll a témához, és örül a kezdeményezésnek.
Sőt, a nemzetközi trendeket követve hazánkra is igaz, hogy minél fiatalabb valaki, annál nagyobb jelentőségű számára február 14. Az általánosságban szkeptikus hozzáállás ellenére ötből négy válaszadó saját maga is örülne valamilyen meglepetésnek. Az igények nem túl magasak, 36 százalékuk valamilyen gesztusértékű aprósággal is elégedett lenne. Alapvetően még a kevésbé érzelmesnek tűnő férfiak közül is 60 százalék, a nők körében pedig 70 százalék számára garancia a sikeres Valentin-naphoz az olyan közös romantikus élmény, mint például a gyertyafényes vacsora. A tárgyi ajándékok között pedig a klasszikusnak számító édesség, valamint az elmaradhatatlan virág a legnépszerűbb.
Tavaly februárban alulról súrolta a kétmilliárd forintos összeget a praliné eladása, ami 14 százalékos értékbeli és 10 százalékos mennyiségi növekedés 2016 februárjához képest – derült ki a Nielsen 90 élelmiszer-kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből. Mennyiségben közel 400 tonna, több mint két és fél millió doboz bonbon fogyott csak 2017 februárjában. A régiós eloszlásból az is kiderül, hogy a Budapesten és környékén élő lakosság veszi komolyabban a napot: a teljes értékbeli forgalom több mint egyharmada itt realizálódik, ezen belül is főként a nagyobb boltokban. Ezzel az „importált” ünnep a harmadik helyre kapaszkodott fel a karácsony és a nőnap után bonbonértékesítés tekintetében.
A hiper- és szupermarketláncok hazai forgalmát mérő adatbázisból az is kiderül, hogy februárban népszerűek a plüss-szívek is: 2016-ról 2017-re meghatszorozódott az értékbeli forgalmuk. Tavaly februárban 15 millió forint fölött költöttek szíves figurákra a magyarok. Ez 535 százalékos értékbeli növekedés 2016-hoz képest, de elmarad a 2015-ös húszmillió forintos forgalomtól. Darabszám tekintetében ez 2017 februárjára 6900 plüssfigurát jelent, amelyek között tarolnak a 25 és 30 centiméteres szíves macifigurák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.